Kilometervreter, buffels en ander hotel - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Kilometervreter, buffels en ander hotel - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Kilometervreter, buffels en ander hotel

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

17 Juni 2013 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag ruim 350 km gereden naar Sukhotai. Onderweg weer bijzondere dingen gezien. Het begon al net nadat we op weg waren. Langs de weg liep een man zijn buffels uit te laten. De auto scheurden er met 80 tot 100 km/u langs. Je zou toch denken dat hij een andere plek zou kiezen.

Het grootste gedeelte hebben we langs rijstvelden gereden. Tientallen kilometers lang. Op de rijstvelden zie je mannetjes met handzame electrische machientjes waar ze mee door het water van de velden rijden. De meeste hebben een parasolletje erboven. Soms zien we buffels in de velden. Is een mooi gezicht.

Onderweg komen we mooi gepimpte vrachtauto's tegen. Zelfs de spatlappen zijn gepimpt. Rond drie uur komen we aan bij ons hotel in het centrum van Sukhotai. De omgeving vinden we niet echt geweldig. Het is er chaotisch en we krijgen er zeker geen warm gevoel bij. Terwijl het buiten toch zeker 35 graden is ;-)

Het hotel is een oud maar mooi pand. Staat wel in een krap doodlopend straatje, maar dat hoeft geen punt te zijn.
We worden super hartelijk ontvangen met een drankje. We checken in en krijgen onze kamer te zien. Dat is een flinke teleurstelling na de mooie kamers die we de afgelopen dagen gehad hebben. Dit hotel scoort op zoover een 8. Maar van ons krijgt de kamer die zeker niet. Er is geen stoel om op te zitten, er staan alleen een paar krukjes. verder is de kamer klein. Dat geldt ook voor de douche. Men heeft geprobeerd om het gezellig te maken door een baldakijn boven het bed op te hangen. Voor mij is dat meer een stofnest, waar ik niet op zit te wachten.

We dubben wat zullen we doen. Blijven we of kijken we naar een ander hotel. We besluiten tot het laatste. Ik ga met de sleutel naar de receptie en vertel dat de kans bestaat dat we niet terugkomen, misschien ook wel. We gaan op zoek en na wat omzwervingen zien we een hotel dat ons aan staat. We zijn welkom en binnen no time hebben we een kamer waar we blij van worden. Er is een prachtige tuin bij. We zien nog net hoe een visser met een speer een vis uit het water haalt. In 1 keer goed!

Wat een verschil met het andere hotel. het is een verademing ;-) Har zegt dat we wel erg verwend zijn en dat is ook eigenlijk wel zo. Maar ja we blijven er twee nachten en dan wil je het ook wel naar je zin hebben. Morgen gaan we de buurt verkennen.

• 17 Juni 2013 - 15:32

Nicole:

Leuk hoor om jullie zo te volge. De verhalen zijn heel beeldend. Ben benieuwd of de foto's overeen komen met de beelden die ik nu door de verhalen zelf hebbedacht.

Groot gelijk dat je een fijnekamer wil, zeker voor 2 nachten. Veel plezier.

• 17 Juni 2013 - 15:50

Rita En Jos:

Goed gedaan met dat hotel, anders zou je er ziek van kunnen worden veel te benauwd.
    Globetrotters een fijne dag, ik ga de salon opruimen verschil moet er zijn toch.
    Liefs van de Bufffelobeertjes

• 17 Juni 2013 - 17:16

Rémon En Daphne:

Geniet er van!

• 17 Juni 2013 - 21:47

John, Willy En Lisa:

Hoi globbtrotters,

Wat een avonturen hebben jullie al beleefd in die paar dagen. Ik moet regelmatig lachen om jullie verhalen. Ze worden inderdaad heel beeldend verteld en je ziet het helemaal voor je.
    Jullie hebben groot gelijk dat je een ander hotel heb gekozen, je bent tenslotte op vakantie en daar hoort ook een fijne kamer bij.

Pa en Ma vonden jullie verhalen ook leuk om te horen. Ik ga kijken of ik het uit kan printen en dan kunnen ze het nog eens rustig nalezen.

Nou hier gaan ze ook dik over de 30/35 graden opgeven dus voor de temperatuur hoeven jullie niet van land te wisselen ;-), maar dat waren jullie sowieso niet van plan, want jullie genieten met volle teugen.

Heel plezier en tot het volgende verslag!

Groetjes van ons drietjes

• 18 Juni 2013 - 16:09

Jan En Janny:

Wat leuk om jullie te volgen geniet er maar van groetjes uit Ridderkerk