Koningin op tv, warme baden en heerlijk huisje - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Koningin op tv, warme baden en heerlijk huisje - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Koningin op tv, warme baden en heerlijk huisje

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

22 Juni 2013 | Thailand, Mae Hong Son

Gisteravond was de koningin van Thailand op tv. Dat was echt erg. Op alle zenders was te zien dat zij geschenk op geschenk kreeg. En dat was niet even, maar het ging maar door en door. De mensen die het geschenk gaven gingen helemaal op de knieen. Er was er zelfs 1 die op de grond ging liggen. De koning en de koningin worden hier verafgood. Iedereen die met de leden van het koninklijk huis in aanraking komt, moet zorgen hij lager dan de koning is. Dus bukken maar.

Dat doen ze soms ook bij ons. Vanmorgen bij het ontbijt was een klas met leerlingen. Toen zij langs ons liepen, gingen zij ook gebukt langs ons heen. En wij zijn niet eens van koninklijke bloede. We hebben graag dat jullie dat straks bij ons ook doen als we weer terug zijn hahahaha. Nee hoor geintje. jongeren tonen op die manier respect voor ouderen.

We hebben weer door de bergen gereden. Na ongeveer 1 1/2 uur vonden we de weg een beetje saai worden (ja alles went snel) en zijn we naar zogenaamde Hot Springs gegaan. De Hot Springs zijn warme baden. Net als op de Azoren kookte de bronnen en rook het er naar zwavel. Dus even een duik in het badje nemen was er niet bij, want dan staan de blaren op de billetjes ;-)

Daarna op weg gegaan naar 1 van de hoogste watervallen van Thailand. Dat was indrukwekkend maar niet spectaculair. Har wordt echt op de penning, want de man die het geld moest innen in het park van de waterval zat er niet. Wij denken dat hij op het toilet zat om een grote boodschap te doen, want we hoorden wel iemand roepen (vanuit de richting van het toiletgebouw) maar er was niemand te zien. We hoefden geen 400 bath te betalen. De toegang tot een park is duurder dan een avondmaaltijd met drinken.

Nog even over de openbare toiletten. Die zijn volop aanwezig. Alleen is het een kunst om ze te gebruiken. Het is een hurktoilet, maar dan iets hoger. Er is geen toiletpapier. Naast het toilet is een grote bak met water en een schepkannetje. Je gooit met het kannetje een flinke sloot water over het bevuilde deel en hoop je dat de rest droog blijft. Echt dat lukt niet!!!

Na een mooie tocht zijn we aangekomen bij ons hotel. Was even zoeken. Het hotel ligt in een kleine wijk zonder straatnamen. Als je op het terrein komt, is het echt geweldig. Een mooie tuin met allemaal huisjes als kamer. De huisjes liggen rondom het zwembad. De vogels zingen hier het hoogste liet, mooier kan het bijna niet ;-) We zijn lekker het zwembad in gedoken en hebben net aan de rivier heeeeeerlijk gegeten.

• 22 Juni 2013 - 16:42

Willy:

Ha vakantiegangers,

Dat toiletbezoek lijkt mij inderdaad niet de aller makkelijkste manier om de boel schoon te maken. Heb je in de hotels wel toiletpapier of gaat dat ook op die manier? Je krijgt zo in ieder geval geen verstoppingen in het toilet ;-)

Wat eten jullie zoal of is het altijd in buffetvorm zodat je zelf kan kiezen wat je lekker vindt?

Jullie zijn al weer een week op pad, wat gaat het snel. Gelukkig hebben jullie nog eventjes voor de boeg. Geniet er van en tot de volgende keer!

Willy