Dierentuin vd koning en vis grot die geen grot was - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Dierentuin vd koning en vis grot die geen grot was - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Dierentuin vd koning en vis grot die geen grot was

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

24 Juni 2013 | Thailand, Mae Hong Son

We zijn net aangekomen in Pai. De weg er naar toe maakt onderdeel uit van de route Mae Sot naar chiang Mai. Op deze route zijn 1000 haarspeldbochten. We hebben er al aardig wat gehad. Onderweg worden mensen misselijk. We hebben er een aantal daadwerkelijk zien overgeven naast de weg ;-) Als je rustig rijdt dan is er niets aan de hand.

Tijdens onze route zijn we eerst naar een zomerverblijf van de Koning geweest. Daar is gewoon een dierentuin, botanische tuin en een veestapel van paarden en schapen. Die hebben we hier in Thailand echt nog nergens gezien. De tuin was werkelijk schitterend. Overal waren mensen aan het werk. We zijn gewoon naar het zomerverblijf gelopen en de mensen die wij tegen kwamen waren verlegen, maar wel erg vriendelijk.

Onze volgende stop was bij een waterval. Niet spectaculair, wel mooi. Har is uiteraard weer tot dicht bij de waterval geklommen. Op weg naar een visgrot heeft Har een ' billensproeier' gekocht.
Die wil hij al jaren ;-) In een klein dorpje heeft hij er maar gelijk 2 gekocht. Voor het geval de ander defect gaat. Hij is er helemaal blij mee haha. Het mannetje die ze verkocht, kroop bijna over de grond omdat Har er twee kocht. Was wel een beetje gênant. Hij zal er niet iedere dag twee tegelijk verkopen.

Weer stuk verder zijn we naar een visgrot geweest. Onze verwachting was dat we in een grot veel vissen zouden zien. Dat was toch iets anders. We kwamen in een mooi park terecht met een plankenpad naar de grot. Nou ja grot. Onder een afdak zat een krom oud Thais mannetje. Hij sprak geen woord, maar wees wel naar een gat onder het afdak van de ' grot' . Dat gat zat wel helemaal tjokvol met mooie blauwe vissen. Die vissen hebben we in het park ook gezien.

Zodra je op een bruggetje stopt, komen ze gelijk aangezwommen. We hebben van het oude mannetje wat voer gekocht. Op onze vraag wat een zakje voer kostte, gaf hij geen antwoord. Hij wees alleen maar op de zakjes. Har heeft hem 20 Bhat gegeven en dat was goed. Geen idee of we te veel betaald hebben. Voor ons gevoel betalen we hier nooit iets te veel. De vissen aten gretig van het voer, dus Har gooide er nog eens 20 Bhat tegenaan en zo hebben we de andere vissen ook nog gevoerd.

Daarna weer de nodige haarspeldbochten genomen en zonder braakbeurt bij ons hotel aangekomen. We hebben er een speciaal huisje bij om in te luieren. Het huisje staat op poten en onder het huisje staat een rieten hangmat. Daar ligt Har nu lekker in te relaxen. Straks weer een lekker hapje eten en dan hebben we weer een geweldige dag gehad.

• 24 Juni 2013 - 14:28

Ellen:

Hallo H en H

Ik lees het alweer, iedere dag is weer geheel anders met nieuwe belevenissen. genieten maar.

groetjes van ons.

• 24 Juni 2013 - 19:54

Willy:

Hallo spelologen ;-)

Jullie hebben weer flink wat gezien en gedaan. De foto's waren ook weer leuk, vooral jij Herma met die ringen om je nek. Wilde ze je niet houden? Ze stonden nl. prachtig!!!

En... de billen sproeier al in gebruik genomen?

Nou hier is het gewoon koud, somber en nat. Gelukkig geven ze morgen weer een beetje zon op, maar niet echt warm. Nemen jullie volgende week een beetje warmte mee naar dit land? Daar hebben we nl. heel veel behoefte aan...

Veel plezier weer morgen!

Groetjes van ons

• 24 Juni 2013 - 22:25

Rémon En Daphne:

Jullie beleven van alles! Wat een avonturen! Veel plezier nog!