Motortocht, papieren paraplus en eitje koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Motortocht, papieren paraplus en eitje koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Motortocht, papieren paraplus en eitje koken

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

26 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag een motor gehuurd. Voor Har uiteraard veel te weinig pk's, maar een lekker choppertje om te cruisen. Met een plattegrond van het huurbedrijf gingen we op pad. HEERLIJK!! Zonder jas, zo in je shirt. Gaat tegen alle veiligheidsregels bij ons in. Maar wat is dat heerlijk. Wel hebben we een helm op. Een soort ' Potje ' . We zijn net Willempie van Andre van Duin. Met regelmaat ontvangen we een dikke duim. Dat begon al bij ons hotel.

Bij het hotel zitten altijd een aantal taxichauffeurs. Natuurlijk vragen ze of je een taxi wilt. Even later kwamen we met de motor terug. Brede grijnzen op de gezichten en dikke duimen omhoog. Zo ging het met regelmaat vandaag. We zijn twee bleekscheten op een motor en vallen direct op. We reden langs een groot paleis, waar een politieagent het verkeer stond te regelen. In 1 ste instantie gaf hij ons een stopteken, maar gelijk ook weer een teken dat we door konden rijden. Met ..... een dikke duim ;-) Dat deed hij ook weer toen we terug kwamen. Wij ook twee dikke duimen omhoog natuurlijk.

Onze eerste stop was bij een fabriek waar ze papieren paraplu's maken. Je kon daar heel het proces van het begin tot het eind volgen. Vrouwen zaten stukjes hout te snijden, balijnen er op te maken, stof te plakken en op het laatst het beschilderen. Dat doen ze met kleine puntzakjes waar verf in zit. Het zijn echte kunstenaars. We hebben onze telefoon en de bovenlant van mijn fototoestel laten beschilderen. Echt grappig. In het winkeltje spraken we nog met een man uit Nieuw Zeeland. In 1955 waren zijn ouders geemigreerd. Hij was daar geboren. De man sprak nog goed Nederlands. Hij had 4 jaar in Thailand op de ambassade gewerkt. Hij sprak een aardig woordje Thais.

Onze volgende stop was bij een hot spring en een geiser. We moesten 10 cent toegang betalen. We hebben even getwijfeld of dat niet te veel was haha. Het was een mooi park. De geiser en de hot spring lagen vlak bij elkaar. Er was ook een voeten spa. Daar zijn we in gaan zitten. Heerlijk. Daarna hebben we een mandje met eieren gekocht. Het mandje aan een stokje en in de hot spring gehangen. Voor een half zacht gekookt eitje, 7 minuten en hard gekookt 15 minuten. Har heeft mijn eitjes er halverweg uitgehaald. De smaak was prima.

Een flinke toer door de omgeving gemaakt en nog een paar schoolkinderen op de foto gezet. Die worden hier nog echt gedrild. Ze krijgen exercitie op het schoolterrein. Allemaal een lange stok in de hand en commando's opvolgen zoals geef acht, op de plaats rust en mars! Ik maakte een foto en een jongetje begon enthousiast te zwaaien. Wij vrolijk terugzwaaien. Daarna ging hij snel weer in het gelid.

Onze stop bij een tempelterrein was echt mooi. Het complex was nog zeer nieuw. Overal grote draken, boedha's en prachtig versierde gebouwen. Ze hadden op het terrein zelfs Westerse toiletten!! Dus niks hurken op een opstap en gooien met bakjes water hihi.

Dwars door het centrum van Chiang Mai terug naar het hotel. Dat was heel erg druk en drukkend warm. Over dat laatste hoor je ons niet klagen. We ondergaan het met plezier. Net weer lekker in bad geweest en straks weer eten. We denken aan jullie, kijken naar het weer en hebben nog geen heimwee, sorry. Maar het gaat al wel opschieten. Groetjes van twee heel tevreden mensen!!

• 26 Juni 2013 - 21:31

Willy:

Hallo genieters,

Wat een mooie belevenissen en verhalen hebben jullie, wij genieten dus lekker mee!

Lisa vindt jullie verhalen ook helemaal geweldig. Iedere dag vraagt ze of jullie al wat geschreven hebben en ik moet snel zijn anders heeft ze de laptop of telefoon al te pakken en zit zij ze te lezen ;-)

Die visjes aan je voeten knabbelend is een hele aparte ervaring he? Ik heb het aan mijn handen een keer gehad en dat vond ik lekker kriebelen en je krijg inderdaad hele zachte voeten en handen van.

Geniet van de lekkere temperatuur, want hier wordt het 15 graden. Gelukkig vanaf zondag gaat de temperatuur omhoog en als jullie maandag thuiskomen, geven ze rond de 20 graden op. Nog steeds een stuk kouder als bij jullie, maar wij zijn er blij mee.

Groetjes van de kou-kleumers ;-)