Tuk tuk, Pandaberen en heerlijke massage - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Tuk tuk, Pandaberen en heerlijke massage - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Tuk tuk, Pandaberen en heerlijke massage

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

28 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Gisterenavond zijn we naar de nachtmarkt geweest. Overdag is het een gewone markt. Aan het eind van de middag wordt de gewone markt opgeruimd zodat even later de handelaren van de nachtmarkt op kunnen bouwen. En dat 7 dagen per week.

De sfeer is gezellig op de nachtmarkt. Lichtjes, livemuziek, veel kramen (straten lang) en (voor het eerst) boygirls. Ze waren mensen aan het werven voor een show. Maar die hebben we maar aan ons voorbij laten gaan ;-) Er was 1 type bij die nogal van formaat was en die droeg een sjerp met Miss Chiang Mai. Nou wij vonden er niks misserigs aan.

Vanmorgen stonden we om 09.30 ur klaar voor de rit met de tuk tuk. Maar onze taxichauffeur kwam niet opdagen. Geen probleem, want als je een beetje vragend kijkt, komt er altijd wel vervoer naar je toe. Dit keer was het een vrouwelijke tuk tuk chauffeur. We kwamen een prijs overeen en gingen op weg naar Chiang Mai Zoo. Een dagje dierentuin leek ons weer eens wat anders na al die tempels. Ze reed lekker door. Gebruikte elk beschikbaar gaatje om de vaart er in te houden. Na 20 minuten waren we bij de zoo. De taxichauffeuse reed ons rondom het pand tot voor het loket. Ze kreeg van Har nog een aardige tip en haar dag kon niet meer stuk zei ze.

Een kaartje voor de diergaarde kost 2,50 euro. Als je ook nog naar het aquarium wilten naar de panda's dan moet je overal extra voor betalen. Wij vonden dat eerst maar raar, maar er zit ook een mooie kant aan. Voor 2,50 kun je de hele dag in de dierentuin zijn. Het is een flink park 850.000 vierkante meer. Met veel heuvels. Als je dat allemaal moet lopen in de hitte, dan strijk je het vaantje. Daar hebben ze wat op gevonden. Je kunt een kaartje kopen voor een tram die bij elke halte stopt. Dat hebben we maar gedaan.

De eerste stop was bij de Pandaberen. Dat was onze voornaamste reden om hier naar toe te gaan. We hebben een Pandabeer nog nooit in het echt gezien. Ze hebben er hier 3. Een man en een vrouwtje. Zij hebben enige tijd geleden een jong gehad. De Panda's zijn trouwens een geschenk van China aan de koning van Thailand. Het was warm en daardoor waren de Panda's waarschijnlijk wat lui. Maar het is toch gelukt om een paar foto's van ze te maken.

We hebben het park verder met de tram verkend door op en af te ' springen' . Je kon ook nog met een monorail. En bij het opstappunt, kreeg ik toch een opsteker ;-) Er stonden 4 DIKKE Amerikanen. Ik voelde mij terstond slank worden. Ze kwamen wel met zijn 4-en bij ons in de cabine. Nou dat ging maar net. Het was dat Har en ik zo getailleerd zijn, anders hadden we er niet met zijn allen ingepast ;-)

De monorail leek meer een slakkenrail. Hij knarste en piepte, maar na een hele toer over het park kwamen we weer veilig aan bij de begin halte. Het was tijd om weer verder te gaan. We namen weer een tuk tuk naar het hotel. Hij reed ons tot voor de deur en na een opfrissertje gingen we naar de massagesalon. Een nette!!!!!!

Har is helemaal lyrisch over zijn behandeling. Hij kan maar niet geloven dat de Thaise vrouw, volledig over hem heen liep. Ze zette de hak van haar voet nog een paar keer in zijn rug en hij voelt zich als herboren. Ik koos voor een voetmassage, nek, schouders en handenmassage En ik moet eerlijk zeggen Het is voor herhaling vatbaar. Dit hadden we eigenlijk al eerder moeten doen.

We hebben een paar dagen terug andere koffers gekocht. We wisten even niet wat we met onze oude koffers moesten. Har met de hele handel naar beneden naar de ' belboy'. Die wist er wel een oplossing voor. We denken dat hij ze zelf gaat gebruiken. Dan moet hij wel hier en daar wat repareren. Maar goed hij was er blij mee. Toch leuker dan zo maar weggooien.

Na een chillmoment, hebben we net voor de laatste maal in dit hotel gegeten. De man uit Maleisie kwam ons nog even gedag zeggen. Hij had vanmorgen aangegeven dat hij graag met ons een dag op pad wilde. Maar zo intiem hoeven we nu ook weer niet te worden ;-)

Morgen hebben we een flinke reis voor de boeg. Daarom maken we het vanavond niet te laat. Zijn we morgen weer fris en fruitig. Als Har vannacht maar niet te veel droomt van de wandelende vrouw op zijn rug ;-)

• 28 Juni 2013 - 15:59

Willy:

Hoi,

Ik heb weer flink moeten lachen om jullie belevenissen. Vooral om die dikke Amerikanen en de massage van Har. Misschien moet jij ook eens over zijn rug lopen Herma ;-). Droomt hij gelijk niet meer van de Thaise massage, hahaha.

Goede reis morgen en tot de volgende keer maar weer!

Willy