Tempel in grot en apen langs de weg - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Tempel in grot en apen langs de weg - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Tempel in grot en apen langs de weg

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

06 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8 uur. Na het ontbijt op weg naar het Nationale park in de buurt. Er is daar een tempel in een grot uit 1870. Schijnt erg mooi te zijn. We volgen de borden en komen bij een parkeerplaats en worden al snel aangesproken of we met de boot naar de grot willen. Uiteraard willen wij dat.

We lopen door het water naar de boot en gaan aan boord. We krijgen eerst nog een vaartocht langs de prachtige krijtrotsen en door een vissersdorp. Daar komen op dat moment de meeste vissers terug na een nacht vissen op zee. De netten worden met de hand leeggehaald. Ze zijn er maar druk mee.

We varen rond hoge rotsen in de zee. Is een mooi gezicht. dan gaan we op weg naar het eiland. Is echt wel een bounty eiland. Hagelwit zand en veel palmbomen. We moeten volgens onze info nog een half uurtje lopen. Wat er niet bij stond is dat je flink moet klimmen. Pfffff dat is een pittige klim naar boven. Als we boven zijn, moeten we weer naar beneden klauteren. We hopen maar dat het de moeite waard is. Nou het mag gezegd worden, het is echt schitterend. Je komt via een kloof en dan zie je de tempel al voor een deel staan.

Als je er over nadenkt dat al de onderdelen via die klauterweg naar de grot gebracht zijn, dan heb je veel bewondering voor de mensen die dit gebouwd hebben. Het is er sereen stil. In het dak van de grot zit een gat en daar schijnt de zon doorheen. Helaas schijnt de zon op dit moment niet op de tempel, anders was het vast helemaal schitterend geweest.

Er is nog een soort rots die op een krokodil lijkt. Ook daar nog maar even een foto van gemaakt. Nu moeten we heel de weg weer terug. Even moed verzamelen en daar gaan we weer. Toch is de terugweg minder zwaar. Het overgrote deel is naar beneden. We horen en ruiken apen, maar zien ze niet. Er zijn waarschijnlijk toch te veel bezoekers.

Na een tocht van bijna 1 uur komen we weer bij het strand terug. Eerst maar even wat drinken en eten. Ohhh heerlijk daar waren we echt aan toe ;-). met de boot weer terug naar de auto.

We willen het Nationale park nog verder inrijden op zoek naar apen. Die vinden we relatief snel. Er zit een hele groep naast de weg. De ' opperaap' , een man uiteraard, komt naar onze auto. We zijn wat voorzichtig, want een aap in de auto is niet direct wat we willen. De groep bestaat uit moeders met flink wat jonge dieren. Echt leuk. Als we verder rijden, steken ze de weg over en nog een stuk verder weer een groep. Dat waren er wel een stuk of dertig. In de boom zit een ander soort die druk aan het knokken zijn. Verderop zit een aap op het bord van het Nationale park. Hij kijkt ons met zijn puntoortjes belangstellend aan. Zouden we dan toch veel op hen lijken ;-)

We rijden op ons gemak terug naar het hotel, zodat we nog even naar het strand kunnen. De zon is al aan het zakken, maar de temperatuur is zo lekker. Was het bij ons maar altijd zo. We hebben het strand bijna voor ons alleen. Heeeeeeerlijk!

Morgen zakken we verder naar het zuiden. Kijken wat dit ons weer zal brengen.

• 06 Januari 2014 - 12:41

Ellen:

Hallo daar, weer heel leuk om jullie verhalen mee te beleven alleen de slangen op die foto die mogen daar blijven. Brrrr.

Gr. Ellen

• 06 Januari 2014 - 15:09

Nicole:

O ik ben zo benieuwd naar de foto's, die krijg ik nl niet te zien. Ach achteraf is ook leuk.

• 06 Januari 2014 - 21:17

Willy:

Hallo berggeiten,

Zo, jullie zijn goed bezig geweest, eerst fietsen, nu weer klimmen. Nog even dan komen jullie kilo's lichter weer thuis ;-).

Het klinkt weer als een hele mooie tocht en jullie gaan vast nog meer moois zien en beleven.

Qua themperatuur is het hier ook warm, 14 graden gaf de thermometer vandaag aan. Veel te warm natuurlijk..., maar niet zo warm als bij jullie. Dat is gewoon lekker.

Groetjes van ons