Het Paradijs - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Het Paradijs - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Het Paradijs

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

09 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Het verslag is een dag later omdat we gisteravond een zeer slechte internetverbinding hadden. Het is nu bij ons rond half 10 in de ochtend en bij jullie half 4. We gaan er van uit dat jullie lekker liggen te slapen.

Gisterochtend op tijd ons bed uit vanwege onze dagtocht. We hebben bij het opkomen van de zon apen gehoord. De vrouw van het hotel zei dat het Gibbons waren. Die zijn hier niet altijd. We horen veel diergeluiden 's nachts en het is pikdonker.

Met een aantal andere gasten uit ons hotel werden we om 08.40 uur opgehaald. We kregen een hoofdlamp en handdoeken mee. Tijdens de rit stelt iedereen zich aan elkaar voor. We zijn een internationaal gezelschap. 4 mensen uit Frankrijk, 3 uit Zwitserland, 2 uit Groot Brittanie en wij met zijn 2-en. Onderweg maken we nog een stop om bananen te kopen. We hebben in ieder geval iets te eten ;-)

Het was een uur rijden naar het meer. Bleek het meer bij de dam te zijn waar wij zelf de dag er voor al geweest waren. We hebben toen ook een longtailboot gezien op het meer. Lachen dat we nu zelf gaan.

Onze gids is een jonge knul met gevoel voor humor. Hij probeert het iedereen naar de zin te maken. We stappen met zijn allen in een longtailboot. De benzinetank is een jerrycan. De benzineslag loopt over het dek naar de motor. Verder ligt er veel proviant aan boord. Het is een uur varen. En dat varen is echt geweldig. Wat een uitzicht. Dit voelt als het Paradijs ;-) Hoge krijtrotsen en prachtige natuur. Heb veel foto's gemaakt.

Na een uur komen we aan in een soort lagune. Daar staan allemaal kleine hutjes langs een plankenpad in het water. We gaan eens kijken en in de hutjes liggen matrassen op de grond en er hangt een klamboe. Meer niet. Hmmmm ben blij dat ik hier niet hoef te slapen. Het toilet ligt een stuk hoger op de heuvel. Maar dat ziet er niet echt geweldig uit. Het stikt van de vliegen en ander ongedierte. Douchen doe je in het water voor de hut. Per hutje hangt er 1 lampje en dat is het. Dit lijkt misschien op zeuren, maar is zeker niet de bedoeling. De natuur is echt super!! Het is een ontzettend mooie plek.

Na een half uurtje gaan we eten. Er komen hele vissen op tafel en andere lekkere gerechten. Ohhhh zo heerlijk. Dan vertelt de gids hoe de tocht gaat verlopen. Dat wordt een flinke tocht van 3 uur. Met veel klimmen en klauteren door het water tot aan je nek. Mijn linkervoet wil niet wat ik wil en we besluiten dat Har mee gaat met de tocht en ik (als een trouwe hond) op hem zal wachten. Dat is overigens geen straf. Het is heerlijk weer en er is veel te zien.

Wij waren de eerste boot die aankwam en na die van ons volgen er nog vele. Mensen kijken is altijd leuk. Har neemt het fototoestel mee. Tijdens de tocht is het echt afzien, maar Har had het niet willen missen. Dwars door de jungle. Har heeft een spin gezin die zeker een lijf had van 10 cm met nog eens poten van 10 cm. Zijn buik had heel felle kleuren. De grot zit vol met vleermuizen, stinkt naar zwavel en is erg donker. De hoofdlamp biedt uitkomst. In het eerste deel van de grot kwam het water tot de heupen. Overal liggen rotsblokken en stenen. Het water werd steeds dieper. Aan het eind van de grot moest iedereen zwemmen tussen de vissen met snorharen door. De gids blijft droog. Hij klautert over een zeer smal pad hoog in de grot. Hij heeft alle spullen bij zich. Har vond het geweldig. Het was een leuk avontuur en Har zou het zo weer doen. Ik vind het echt jammer dat ik het gemist heb.

Na 3 uur kwam de boot terug. Er wordt lekker vers fruit aangerukt, zodat iedereen weer even op krachten kan komen. Har gaat lekker op de stijger liggen en even later komt de Zwitserse man er ook bij. Ze kletsen wat over het Nederlandse voetbal. Niemand kijkt raar op dat zij daar zomaar gaan liggen. Alles heerlijk relaxed. Dat is nu echt Thailand. Niemand maakt zich druk.

Dan gaan we weer terug naar het hotel. Eerst weer een uur varen en daarna nog een uur met de auto. Maar het was de moeite waard. Even lekker douchen, chillen en dan eten. Het eten in het hotel is erg lekker. Wat ons wel opvalt dat je hier zelden het eten tegelijk krijgt. Soms is de 1ste al bijna klaar en moet de ander nog beginnen. Dat is alleen als je twee verschillende gerechten besteld.

Als we uitgegeten zijn, zegt de vrouw van het hotel; "Ik heb nog iets voor jullie". Ze wijst naar de muur en daar zitten twee mooie Gekko's. Die komen regelmatig rond dezelfde tijd buurten. Ze kijken je met hun kraaloogjes aan. Echt leuk. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij me. Maar mogelijk zitten ze er de volgende keer weer.

• 10 Januari 2014 - 07:08

Daphne:

Wat een belevenissen! En mooie foto's ook via de telefoon. Wakker worden door apen! Dat zal je niet vaak meer mee maken!

• 11 Januari 2014 - 00:38

Willy:

Net wat Daphne zegt, die foto's zien er ook uit als paradijs alhoewel ze die spin met een lijf van 10 cm mogen houden. Brrrrrr, ik ben totaal niet bang van spinnen, maar voor zo eentje zou ik echt op de loop gaan....

Leuk die apen en die trip van gisteren klinkt ook heel bijzonder. Ik ben echt benieuwd naar de fotoalbum die je weer gaat maken, maar voorlopig hebben jullie nog lekker een paar dagen vakantie voor de boeg en denk je vooral nog niet aan thuis waar ze sneeuw aan het opgeven zijn.
    Hebben jullie je winterjas bij je?

Tot morgen maar weer!

xxx

• 11 Januari 2014 - 00:38

Willy:

Hebben jullie je winterjas bij je?

Tot morgen maar weer!

xxx