Niet gezwommen en toch zeiknat, Rara hoe kan dat? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Niet gezwommen en toch zeiknat, Rara hoe kan dat? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Niet gezwommen en toch zeiknat, Rara hoe kan dat?

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

05 Januari 2015 | Bonaire, Bonaire

Zeiknat zonder te zwemmen, rara hoe kan dat :-) Kom ik straks op terug.
Vandaag was de omwisseldag. We leveren de scooter in voor een pickup. Gisteren zijn we al wezen kijken waar het bedrijf zat. Na een lekker ontbijtje op ons terras stappen we op de brommert en crossen naar het bedrijf.

Het is een garagebedrijf en daar is net de stroom uit gevallen. Net als bij ons appartementencomplex. Daar staat een grote generator die binnen de minuut aansloeg en bij ons alles gewoon doorgaat. In de garage hebben ze geen generator, dat wordt dus Antiliaans neuspulluken :-)

We geven aan dat we voor de huurauto komen. Oh zeggen de mannen zeker gehuurd bij Yvonne. Ja dat klopt daar hebben we contact mee gehad. Yvonne werkt vanuit huis en de afspreeklocatie is bij de garage. Ze bellen direct naar Yvoone en die komt er direct aan. Hoe snel zal dat zijn? Dat weet je hier nooit haha. Maar Yvonne is echt snel, want binnen 10 minuten is zij er.

Zij was met de auto bij ons verblijf. We hadden niets afgesproken vandeaar het misverstand. Binnen no time is alles geregeld. Yvonne brengt ons 10 januari naar het vliegveld nadat we de auto weer ingeleverd hebben.

We hebben het er nog met haar over dat het gisteren zo extreem rustig was. Op zondag gaan de mensen hier naar de kerk en dan naar familie. Verder zijn er de afgelopen 2 weken geen cruiseschepen aangekomen. Bonaire wil rond de feestdagen rust :-). Maar vanaf vandaag komt het reguliere leven weer op gang. We hebben trouwens nog een verschil van inzicht over de termijn van huur en de bijbehorende kosten. De offerte is voor een dag minder en Yvonnen geeft aan dat er 50 dollar bij komt. Maar dat is niet de afspraak. We hebben een offerte en uiteindelijk wordt die gewoon gehanteerd.

Ik rij op de scooter terug naar ons complex en Har met de auto. We laden spullen in en gaan op pad. Vandaag gaan we een toertje door het noorden van Bonaire maken. Deze begint langs de kust. Het grappige is dat we de hoofdweg volgen en deze is éénrichting verkeer. We maken wat stops. Overal is het uitzicht prachtig. Overal zie je duikers. Dat is niet raar want Bonaire is een eldorado voor duikers.

Het stikt ook van de hagedissen en leguanen. We stoppen bij een ruïne Karpata. Dit huis was het eerste van vele huizen van groot grondbezitters. We krijgen een beeld als we over het terrein lopen. Boven op 1 van de panden zit een leguaan op de uitkijk. Die hagedissen eten elkaar op. We hebben dat een paar keer gezien.

We rijden verder tussen muren van grote cactussen. Het stikt er hier van. Bij een meer staan flamingo's te fourangeren. Omdat er veel garnaaltjes zijn, hebben de flamingo's echt een mooie roze kleur. Langs de kust zijn flinke hoge golven. Har krijgt een paar keer een flinke plons water over zich heen ;-)

We gaan eens lekker aan de kust aan het water zitten. Har gaat even snorkelen, terwijl ik bij de spullen blijf. Ik zit net als uit het niets een bak water uit de lucht komt vallen haha. Ik grijp alle spullen bij elkaar en ren naar de auto. Daar hebben we alle ramen van open laten staan, zodat het geen sauna wordt. Het is nu geen sauna, maar een zwembad. Moet er eigenlijk wel om lachen.

Het was wel wat bewolkt, maar dat het zo hard zou gaan regenen, hadden we niet verwacht. Har twijfelde of hij uit het water zou komen. Maar dat had niets opgeleverd, want het leed was al geschiet hihi. Na 5 minuten is de bui al weer voorbij en schijnt de zon weer.

Har heeft heeeeel veeeel vissen gezien tijdens het snorkelen en wat koraal. Hij zegt dat het net is of je in een tropisch aquarium zwemt. Dat gaan we deze week nog verder onderzoeken.

Na een toertje door de omgeving, riujden we weer terug naar Kralendijk. Daar ligt echt een giga groot cruiseschip aan de kade. Het is nu gezellig druk. De winkeltjes zijn open, taxi's rijden af en aan. Een deel van de straat is afgezet met kraampjes en voor het cruiseschip liggen kleine bootjes die toeristen van hot naar her brengen. Het is ineens een ander centrum. Gezellig druk.

Het wordt tijd voor een douche, hapje eten en een glaasje wijn. Morgen willen we naar het Washington National Park. Nou toedeloe weer allemaal.

• 06 Januari 2015 - 12:54

Willy:

Hoi buienvangers,

Jullie beleven ook altijd wat, hahaha. Maar het is allemaal weer leuk om te lezen. Ook weer hele mooie foto's, zeker die van jou Herma met je natte koppie ;-)

Helaas lukt het momenteel niet om een bericht via tablet of tablet te versturen. Alleen via mijn telefoon lukt het. Pa en ma wilde ook een bericht versturen, maar de knop bericht versturen krijg je niet te zien.
    Hopelijk is dit snel opgelost, want het is natuurlijk leuk als mensen kunnen reageren.

De groetjes van ons, Pa en Ma

• 06 Januari 2015 - 16:36

ZHUFKES:

Hallo har en Herma ik. ga het nógmaals proberen of het nu wel wll gr pa