Eten bij malle Pietje ;-) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Eten bij malle Pietje ;-) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Eten bij malle Pietje ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

15 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Wat gaan we dit straks missen. We hebben een leven als God in Curaçao ;-). ’s Morgens rustig opstaan, lekker ontbijten in de tuin, nadenken wat we gaan doen en dan lekker op pad. Straks moeten we er weer tegen aan onder winterse omstandigheden. Net (’s avonds) reden we met de ramen open naar huis. Heerlijk. We hebben nog twee volle dagen, dus genieten nog maar.

Vandaag hebben we een rondje stranden en landhuizen gedaan. Elk strandje is weer anders. We hadden ons heel wat voorgesteld van een strandje waar Captain Goodlife een restaurantje had en een watertaxi om je naar mooie plekjes te brengen. Het restaurantje was vervallen en het regende op dat moment even flink. De watertaxi van Captain Goodlife hebben we wel gezien, maar vanwege de regen hebben we hem niet opgezocht.

Staan we op een ander strandje, begint er een Antilliaanse man in het Papiaments te praten. Geen touw aan vast te knopen. Har zegt en nu in het Nederlands ;-). Zijn antwoord was kort en krachtig. We stonden bij een plek waar de boten te water gelaten werden. Oké er was nog ruim 50 meter ruimte naast . Maar we wilden niet dat hij zich op zou winden en gaven aan zo weer te vertrekken. Toen was hij weer blij haha.

Op de strandjes zijn vissers hun vangst aan het schoonmaken. We gaan kijken en ze hebben best een aardige vangst. Ze schrapen de schubben van de vissen en maken ze schoon. De schubben vliegen echt alle kanten op. Terwijl ze aan het schoonmaken zijn, verkopen ze de vis. Dat is snelle handel.

Onderweg naar het volgende strandje is er een kleine opstopping. Er zit een leguaan op de weg en die gaat niet aan de kant. Een man stapt uit de auto en pakt de leguaan. Dat gaat niet direct vanzelf. Maar hij heeft het eerder gedaan. Leguanen kunnen hard bijten en erg hard met hun staart slaan. De man pakt hem eerst bij zijn staart en dan achter zijn kop. Vouwt hem wat dubbel en komt hem even laten zien. De huid is erg hard. Dan gaat de leguaan weer ‘het bos in’ en kunnen wij verder rijden.

We hebben inmiddels wel trek gekregen en willen naar een restaurantje boven op een rots. We hebben dat afgelopen zondag gezien, maar toen was het erg druk. Als we binnen stappen is het net of we in een aflevering van Zwiebertje zitten. En dan bij Malle Pietje in zijn winkel. Het restaurant staat vol met van alles en nog wat. Je kunt het niet zo gek bedenken of het staat er. Even voor de duidelijkheid, het is echt niet mooi. Allemaal oude troep. Maar het uitzicht is geweldig. Ondanks de bende gaan we toch buiten op het terras zitten. Waar allemaal verschillende (soms kapotte) stoelen en tafels staan. Om de hordeur open te houden hebben ze er een bureaustoel voorgezet.

Mag de pret allemaal niet drukken, de mensen zijn aardig. De eigenaar zegt zelf dat hij een beetje gek is en volgens ons klopt dat wel aardig. Hij heeft allemaal sterke verhalen. We moeten bij zijn computer (die met veel rommel in het restaurant staa, komen kijken. Daar heeft hij foto’s staan van een project waar hij mee bezig is. Hij brengt een reling aan onder water zodat men kan gaan helmduiken. Helmduiken is zo’n glazen bol over je hoofd met een slang met zuurstof er aan.

Hij werkt voor het Ministerie en maakt rapporten op voor processen verbaal zegt hij. Of we zo’n document willen zien. Hij trekt zo’n document uit de la. Het is er een uit 2006. We verdenken hem er van dat hij ooit van iemand een kopie gehad heeft. Kan hij mooie verhalen vertellen haha.

In de Cariben heeft men veel last van de Lionfish. Deze vissoort hoort hier niet thuis. Ooit is er een aquarium in Miami gesprongen en zijn de Lionfish in de Caribische zee terecht gekomen. Die vissen vermeerderen zich snel. Ook dit is een project van ons Malle Pietje. Hij zet de vis op het menu. Wij besluiten om het maar eens te proberen. De smaak is echt heerlijk. Hebben we ook nog een goede daad verricht vandaag ;-)

We gaan betalen en dat moeten we doen bij een Big Mama. Die zit daar met haar derrière in het midden van de zaak op een stoel. Haar blik is gericht op een tv waarop een soort van GTST zichtbaar is. Eerst dacht ik dat het een porno film was aan het geluid te horen. Maar alles wordt op een vreselijke manier nagesynchroniseerd. Har staat wat in het beeld van de Big Mama en ze hangt scheef in haar stoel om vooral niets te missen. Maar als er betaald moet worden, pakt ze haar rekenmachine en kunnen we afrekenen. Ze heeft een linnen tasje en dat staat bol van het geld dat er in zit!! De tip geeft ze wel aan degene die bediend heeft. Zo houd ze aardig controle over de inkomsten haha.

Op de terugweg komen we nog langs een snackkar en die heet: Grote berg Patat. Toen we hier de eerste keer langs reden dachten wij dat je hier altijd grote bergen patat kreeg. Dat blijkt niet correct. De plaats waar de kar staat, heet Grote Berg haha. Zo ligt de humor gewoon op straat.

We rijden naar ons appartement om even te chillen. Daarna gaan we een hapje eten in Willemstad aan de kade. De pontjesbrug is verlicht en dat is echt een leuk gezicht. We genieten er van met een cocktail en lekker eten . Met de veerpont varen we over. De pontjesbrug is open om een schip door te laten. We hebben weer heerlijk genoten. Op dit moment zullen de meeste van jullie lekker liggen te slapen. Wij genieten nog even van een wijntje en sluiten dan de luiken.
Groetjes en tot morgen!

• 15 Januari 2015 - 06:07

Nicole:

Het ziet er weer goed uit allemaal, behalve die vis. Ieuw!!!! Dat kunstwerk is trouwens wel gaaf. De verlichte brug trouwens ook. Geniet nog even door.

• 15 Januari 2015 - 09:21

Willy:

Hoi levensgenieters,

Het ziet er inderdaad spectaculair uit dat kunstwerk en de verlichte pontjesbrug. En dat je dat zo vanaf een terras kan bewonderen is helemaal super!
    Zat er nog wel een beetje vlees aan die vis, want als je zo op de foto kijk is het net of hij aan de lijn is geweest, hahaha. Of hebben jullie er al van zitten snoepen?

Ja helaas zit het grootste gedeelte van jullie vakantie er al weer op. Ik hoop dat jullie een beetje zon meenemen in de koffers, want het blijft hier bar en boos.... Maar voorlopig moeten jullie daar nog niet aan denken en lekker genieten van jullie vakantie, temperatuur en lekker eten!

Veel plezier nog!

Groetjes van de verwaaide zwoegers (oh nee, 2 verwaaide zwoegers en 1 die ook aan het vakantie vieren is, maar dan in de sneeuw....)

• 15 Januari 2015 - 22:04

Rita Pals:

Zo romantisch met die cotails en de verlichte brug met de ondergaande zon.
    Maar dat krijg je van die lionvissen als je die eet dat geeft rare ingevingen.
    Maar daar moet je altijd aan voldoen. Grapje
    Geniet nog even lekker.

• 16 Januari 2015 - 10:27