Grove schutters en woeste bestuurders - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Grove schutters en woeste bestuurders - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Grove schutters en woeste bestuurders

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

18 Juni 2015 | Italië, Sardinië

Het is ons goed bevallen in de suite aan boord. Hebben prima geslapen. We werden om 06.00 uur gewekt door de intercom met de mededeling dat we onze kamer moeten verlaten. Eerst nog even douchen en dan gaan we verder kijken. Er zijn ook mensen die hebben in een stoel geslapen. Deze kan je van te voren reserveren. Anderen hebben een matje meegenomen en slapen gewoon op de grond.

Rond kwart over zeven leggen we aan in de haven van Oblio. De eigenaren van de auto’s worden per dek naar de voertuigen gedirigeerd. Hierdoor verloopt alles voorspoedig en een half uur later rijden we het grondgebied van Sardinië op.

Oblio is een visserdorps met een mediterrane uitstraling. We hebben er zin in. Aangezien we zo vroeg zijn, besluiten we om binnendoor te rijden in plaats van over de snelweg. Nou het is echt binnendoor. We komen bijna geen hond tegen. Nee niet liegen, we zijn 1 hond tegen gekomen. Vandaag 

Het valt ons op dat er geen verkeersbord is dat niet doorzeeft is met kogels. De borden zitten vol met hagel en met grote kogelgaten. Moeten we soms op ons tellen passen haha. We zitten toch niet op het verkeerde eiland? De maffia zit toch op Sicilië hihi.

Ondanks dat we de TomTom ingesteld hebben op vermijd snelwegen, komen we toch op de doorgaande weg terecht. Op de doorgaande weg kom je hoofdzakelijk ‘woeste rijders’ tegen. Ze trekken zich niets aan van maximum snelheden, (dubbele) doorgetrokken strepen. Ze rijden allemaal hun eigen race. Bijzonder dat dit verder geen brokken oplevert.

Wij komen veilig aan bij ons hotel. Het ligt in de middle of nowhere. Het is in een prachtig hotel. Echt in Italiaanse stijl. Het hotel heeft 2 zwembaden. Waarvan er 1 aan de rand van de zee (hoger gelegen). Echt mooi. Er is een mooie tuin bij met verschillende plaatsen om te zitten. Onze kamer is ook heerlijk met een eigen terrasje. Wat wil een mens nog meer.

We reserveren een tafel voor vanavond (hebben wel even naar de prijslijst gekeken haha). Nog even lekker chillen en dan gaan we morgen de buurt verkennen.

De internetverbinding is niet zo sterk. Hierdoor is het lastig om foto's bij te plaatsen. Maar we doen ons best :-)

Allemaal de hartelijke groeten van ons de Globetrotters 

• 18 Juni 2015 - 19:13

Nicole:

Veel plezier in bella Italia!

• 18 Juni 2015 - 19:48

ZHUFKES:

Ha die vakantiegangers jullie beleven weer van alles maar het is weer eenl leuk verslag en voor ons leuk om te lezen ja her en har zwitserland is een prachtig land maar verschikkelijk duur dus har kom maar gewoon bij ons koffie drinken dat is veel goetkkoper nu jullie hotel ziet er gezellig uit en ga maar lekker genieten maar dat zal wel lukkenhier gaat alles zijn gangetje morgen gaan pa en ik bij gilles en hong koffie drinken dus dat is ook wel gezellig nu wij wensen jullie nog veel plezir wees voorzichtig denk aan ons veel liefs en een dikke kus van ons voor jullie groetjes pa en ma

• 18 Juni 2015 - 21:34

Willy:

Hoi het ruime sop verlaters,

Het klinkt allemaal weer heerlijk en we gebruiken gewoon onze fantasie om het hotel en de omgeving als foto te zien ;-)
    Ja, die Zwitsers weten hun prijzen wel te rekenen. Nederland is niet goedkoop, maar zij spannen de kroon. En heel herkenbaar om in de file bij die tunnel te staan, hebben wij ook regelmatig mee mogen maken :-( Maar uiteindelijk hebben jullie het toch gered en zitten jullie nu heerlijk te chillen in jullie hotel.

Geniet ervan en wij genieten met jullie mee!

Groetjes van de bijna weekend vierders