Bijna…… - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Bijna…… - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Bijna……

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

20 Juni 2015 | Italië, Sardinië

We beginnen de dag op de loveseats op het terras. We zitten dan vlak bij de receptie en hopen op die manier eenvoudiger de foto’s bij de verslagen te kunnen plaatsen. Het lukt maar beperkt. Er zijn nu een paar foto’s bij het verslag van de grove schutters en wegpiraten geplaatst. Het plaatsen van foto’s bij het verslag van gisteren wil niet echt lukken. Dan maar even niet. We gaan lekker op pad. Door de goede pijnstillers heb ik geen pijn, maar van broer konijn lijkt het of ik in een film van Silvester Stalone gespeeld heb. Als slachtoffer wel te verstaan haha.

Vandaag zijn we naar de hoofdstad van Sardinië geweest. Cargliari heet die stad en ligt ongeveer 30 km van ons hotel. We vinden vlak bij de haven een parkeerplaats en in no time zitten we in het centrum.

Eerst brengen we een bezoek aan het station. Har is en blijft een treinenman. In het station staat een oude stoomlocomotief. Terwijl wij in het station staan komt er een trein binnen. Har kijkt in de cabine en ziet de stoel waar de machinist op moet zitten. Nou deze man is niet te benijden. Het lijkt wel een tuinstoel (ijzeren frame) waarvan de zitting bespannen is met waslijn. Dat is wat anders dan de luxe stoelen in de trein, metro en tram in Nederland.

We lopen naar het oude centrum omdat we Bastion San Remy willen bezoeken. De Sardiniers zijn niet zo van bewegwijzering. Staan we te zoeken met een gids in onze handen worden we al weer aangesproken door een man die ons de weg wijst. De mensen hier zijn echt heel erg aardig en behulpzaam. Behalve als ze in de auto zitten, want dan worden het woestelingen 

Boven op het Bastion heb je een mooi gezicht over de stad. Er zijn super smalle straatjes, waar de zon de huizen niet bereikt. De was hangt aan de lijn met katrolletjes. Is zo’n grappig gezicht. In het centrum gaan we op een terrasje lekker eten. De dag gaat voor het mooi veel te snel. Verder zullen we niet klagen hoor. Na het eten nog even langs de haven en dan willen we nog naar een dorpje waar veel muurschilderingen zijn. Dat lijkt ons wel leuk.

Het is inderdaad een leuk (slaap)dorp. Er zijn nog heel mooie muurschilderingen en er zijn er die nog maar voor een deel op de muren zichtbaar zijn. Terwijl we door de nauwe straatjes rijden, komt er ineens een mannetje op de fiets aan. Alleen zijn remmen werken niet en hij klapt …….bijna op onze auto. Har zegt hem vriendelijk gedag, maar bij de man kan er geen lachje vanaf. Hij kijkt woest terug. Kennelijk worden ze niet alleen woest in de auto, maar ook op de fiets. Wij toeren lekker verder.

Har is al zo geïntegreerd dat hij gewoon door een gesloten verklaring rijdt. De TomTom geeft aan dat wij die kant op moeten en aangezien de Sardiniers zich ook aan geen enkele verkeersregel houden, denkt Har dat dit geen probleem is. Nog geen 500 meter verder staat…….de politie. Ze zien ons komen en als we langs rijden wijzen ze naar ons en rijden achter ons aan. Har gaat al zachter rijden omdat we verwachten aan de kant gezet te worden. We bepalen onze strategie hoe we ons gaan opstellen haha. Lekker onwetend en we snappen natuurlijk niets. We schatten in dat de mannen geen Engels spreken. Ze blijven achter ons rijden, ook als we de bocht om gaan. Uiteindelijk gaan ze een andere kant op. Waren we toch…… bijna staande gehouden. Onze inschatting is denk ik goed geweest. Ze spraken vast geen Engels. Maar we hebben ook weer wat geleerd. Je moet niet te veel integreren en gewoontes overnemen. De volgende keer zijn we vast wel de ‘Sjaak’.

Wat ons hier verder opvalt is dat de prijs voor brandstof overal verschillend is. De verschillen variëren van 1,53 tot 1,77 euro voor een liter. Maar het gekste hebben we meegemaakt bij 1 benzinestation. Er stond aangegeven dat een liter 1,57 euro kostte. Stopt Har bij de pomp, wil hij gaan tanken en ziet dat de prijs 1,77 is. Gelijktijdig komt er een jongen naar Har toe en die wees naar de prijs. Blijkt dat er twee verschillende merken bezine verkrijgbaar waren bij hetzelfde benzinestation. Har de auto omgereden naar andere de pomp er naast met de prijs van 1,57. Het moet niet gekker worden. Rare jongens die Sardiniers. Tof van die jongen dat hij ons attendeerde op het prijs verschil.

We hebben weer een leuke dag gehad. Heerlijk temperatuurtje. Steeds rond de 28/29 graden en een windje. Wat een slecht leven hebben wij. We blazen hard zodat het lekkere weer ook jullie kant op komt. Nou toedeledokie en tot morgen.

• 20 Juni 2015 - 20:53

Willy:

Hallo geluksvogels,

Zo, daar hadden jullie maar weer geluk mee dat je niet aangehouden werd, misschien hebben ze je gezicht niet gezien Herma, want anders dachten ze vast dat je door Harry onder handen genomen zou zijn. Of ze hebben je juist wel gezien en dachten, die vrouw heeft het al zwaar, laat ze maar lekker gaan, hahaha.

Wat een heerlijke temperaturen hebben jullie daar, echt genieten dat mogen jullie zeker onze kant op blazen! En genieten jullie ook van het heerlijke eten zeker. Dat is echt vakantie vieren.
    Goh jullie zijn al weer een goede week weg, tijd gaat echt snel......

Geniet maar lekker verder en tot de volgende keer!