Bergpassen en vlam in de auto - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Bergpassen en vlam in de auto - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Bergpassen en vlam in de auto

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

22 Juni 2015 | Italië, Sardinië

De 4 dagen in dit mooie hotel zitten er al weer op. Voordat we verder reizen naar ons volgende hotel, gaan we eerst de auto wassen. Het hotel lag aan een onverharde weg en in plaats van zwart, lijkt hij nu wel grijs. De auto stond ook onder bomen en die ‘regende’ een plakkerig goedje.

Bij het eerste beste benzinestation met wasplaats stoppen we. Je hebt munten nodig om de wasplaats te kunnen gebruiken. Die munten, kan je uit de automaat halen. Alleen hebben we geen euromunten. De jongen bij het benzinestation is maar alleen en hij heeft het razend druk. Hij holt heen en weer om iedereen te helpen. Dat iemand zo actief is in de warmte hebben we nog nergens gezien. De jongen kan ook geen munten wisselen, maar dat lost hij op door de zak met geld die in de automaat bij de pomp hangt op te halen. Daarna helpt hij Har nog bij de automaat. Echt super aardig!

Na de wasbeurt kunnen we ons haar weer kammen zo glimt de auto weer. Met een volle tank gaan we de bergen in. Wij zouden Har en Her niet zijn, als wij de doorgaande weg zouden gebruiken. We wijken daar graag van af. De route is echt prachtig. We rijden over schitterende bergpassen met mooie uitzichtpunten.

Onderweg komen we langs een archeologische begraafplaats. Dat lijkt ons wel aardig. Beetje in de catacomben kijken van oude graftombes. Het ziet er veelbelovend uit. Alleen…… de deur zit op slot. Kennelijk werkt er maar 1 medewerker. Want we horen iemand praten op de binnenplaats. De openingstijden zijn maandag tot en met zondag van 09.00 – 17.00 uur. Maar nu even niet haha. We kijken nog wat rond en Har maakt wat capriolen op een middenstip.

We rijden weer verder. Staan we voor een verkeerslicht komt er een mannetje aan het raam met een briefje in zijn hand. Har doet zijn raam open en het mannetje stopt het briefje in Har zijn hand. Zit er een aansteker in. Op het briefje staat iets in het Italiaans geschreven. Geen idee wat er staat. Har zegt: “Wat moeten we met die rommel” en steekt gelijk de vlam er in haha. Staat dat mannetje weer aan het raam te kloppen en zegt money, money. Niks geen money, hier heb je de hele handel weer terug. Wij lachen. Staat er aan de overkant van de kruising nog zo’n koekenbakker. Die moet ook erg lachen. We hadden het briefje weer uitgeblazen, maar het zou natuurlijk helemaal lachen geweest zijn als hij naast zijn aansteker een handje as had gekregen. Misschien niet netjes maar wel een leuke gedachte. Wat wij wel bijzonder vinden is dat de mannen aanstekers aanbieden in een gebied waar het kurkdroog is. Maar goed laten we er vanuit gaan dat iedereen zijn verstand gebruikt.

Het wordt weer tijd om iets te eten en we zoeken in een dorpje een klein restaurantje. Har gaat van de weg af, komen we in een dorp terecht dat lijkt op een doolhof. Overal eenrichtingsstraten en binnen no time zijn we ons richtingsgevoel kwijt haha. Gelukkig redt de TomTom ons. Net als in het andere deel van Sardinië zijn het echte slaapdorpen. We proberen weer een ander dorp en daar is een leuk tentje. Wordt gerund door twee jonge mensen die er echt werk van maken. We hebben daar heerlijk gegeten. We kunnen er weer tegen.

Na nog een prachtige rit komen we bij ons hotel aan. Daar staan heel veel Harley Davidson motoren. Dat zou wat voor Rémon zijn. Er staat ook een grote aanhangwagen met Harley Davidson erop. Daar zal de bagage wel in zitten. Als het maar geen Hells Angels zijn. Nou dat zijn het niet. Het is een groep Duitse motorrijders. Het hotel is weer erg mooi. Ook hier weer een schitterende tuin met een mooi zwembad. Nou hier komen we onze tijd wel door.

Alleen internet is niet optimaal. Alleen bij de receptie. We hopen dat we foto’s bij kunnen plaatsen. Mocht dat niet lukken dan is dat jammer.
Allemaal de hartelijke groeten van de levensgenieters
Doei doei

• 22 Juni 2015 - 20:09

ZHUFKES:

Ha vakcantiegangehrjs jullie verslagm weer gelezebn nu jullie vermaken je wel en fijn dat het weer goed is hier is het pet met een grote klep het viel hier vcandaag met. Bakken uit de hemel je word er verdrietig van maar we houden de moet er in we denken maar achter de wolken schijnt de zon gisteren belde abel nog hoe het met ons was hij moet 10 kg afvallen van de dokter nu dat kan wat worden maar toch leuk dat hij zo af en toe beld nu morgen moet ik weer gespoeld worden ik hoop dat ik die krullebol heeft daar durf ik wat makkelijker wat aan te vragen nu we zien het allemaal welvoorderest gaatalles zijn gangetje hartelijke groetjes en veel vakaantie plezier dikke knuffel van ons pa en ma xxxx kusjes

• 22 Juni 2015 - 20:52

Willy:

Hallo genieters van het Italiaanse leven,

Wat ziet het er weer prachtig uit en alleen al die bijna strak blauwe lucht is al jaloers makend.... Die zon die jullie onze kant op hebben geblazen, heeft zich waarschijnlijk afgebogen naar een ander land, want hier is hij hard voorbij geschoven ;-). Maar misschien keert hij weer om en krijgen wij toch een lekker zonnig staartje mee van jullie. Nee hoor, geintje als je op vakantie bent verdien je gewoon lekker weer!

Ja dat plakkerige goedje uit de bomen zijn luizenpoepjes die een Italiaans luizenleventje hebben ;-) en die zorgen ervoor dat je auto flink plakt. Mieren zijn hier weer dol op, is net voor die beesten of ze een lekker Italiaans ijsje eten, hahaha. Maar genoeg biologieles nu....het is heerlijk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat jullie lekker de toerist uithangen. Maar dan wel eentje die zijn eigen plan trekt en niet de meute volgt. En wij hebben weer een leuk verhaal te lezen.....

Heel veel plezier en beleef maar weer lekker veel!

Groetjes vanuit ons natte kikkerlandje

• 22 Juni 2015 - 21:00

Nicole:

Weer een ouderwets leuk verhaal met prachtige foto's! Veel plezier nog.