Treinreisje en bubbels om de dag af te sluiten - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Treinreisje en bubbels om de dag af te sluiten - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Treinreisje en bubbels om de dag af te sluiten

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

19 Januari 2016 | Spanje, Benalmádena

Gisteravond een huurauto geregeld bij het bedrijf waar we al eens eerder een auto gehuurd hebben. Het verhuur bedrijf zit wel bij het vliegveld. We brainstormen op welke manier we daar naar toe gaan. Nemen we een taxi of de lokale bus. We vragen aan een hostess wat de beste manier is. Zij geeft aan dat we ook met de bus en trein kunnen. Har helemaal gek van het openbaar vervoer (maar dan wel in het buitenland) wil graag met de bus en de trein.

Op onze kamer kijken we nog eens goed op de plattegrond. Volgen ons is het niet ver lopen naar het station. Als we eerst nog met de bus gaan, kost dit meer tijd. Met de plattegrond in de hand gaan we op pad. Onderweg stopt er ineens een soort bestelautootje naast ons. Er stapt een Balkantype uit en die loopt naar een aantal containers. Zonder enige gene inspecteert ze de containers en begint in de container te graaien als ze denkt dat er iets van haar gading bij is. De vrouw doet het vuile werk, want de bestuurder is een man en die blijft lekker achter het stuur zitten. Hmmm zou ik denk ik anders regelen haha.

In een kwartier zijn we bij het station. Nu nog een kaartje kopen. Het is een klein stationnetje en een kaartje kopen moet in het Spaans. Daar zijn we niet zo goed in haha. Gelukkig is er een aardige vrouw die voor ons de kaartjes koopt bij de automaat. Zo die zijn ook weer binnen. Het is een enkel spoor en de treinen komen van 2 kanten. Kennelijk gaat dit goed, want we zien geen sporen van ongevallen. Wel twee paar schoenen aan draden om de bovenleiding strak te houden. Ze hangen te bungelen aan de veters in de wind.

We hoeven niet lang te wachten op de trein. In de trein loopt een stoere vrouw als beveiliging. Als je naar haar kijkt, word je al bang. Ze kijkt streng met een zeer donkere blik. Verder heeft zij een lange wapenstok die bijna tot op de grond hangt. Van die dame moet je geen klap in je nek krijgen hihi.

Na een kwartier komen we al aan bij het vliegveld. De trein stopt onder de grond en ook hier weer beveiliging. We gaan met de roltrap naar boven. Van de vorige keer weten we nog dat we via een lange overdekte gang en over een brug bij het verhuurbedrijf kunnen komen. Er is nog niets verandert. Nog een klein stukje sluip door, kruip door en we zijn bij het verhuur bedrijf. Even later zijn we op weg. Gelijk maar even de omgeving verkennen. We vinden het altijd het leukste om lukraak door kleine straatjes te rijden en te kijken waar we uitkomen. Het is altijd een verrassing ,. We stoppen bij een Thaise tempel. Huh ja inderdaad een Thaise tempel in Spanje. Grappig toch. Via de kust gaan we richting Benalmadema.

Gisteravond zijn Jos en Rita aangekomen in Benalmadema. Ze zitten op nog geen 10 minuten lopen bij ons vandaan. In de haven parkeren wij de auto en bellen hen of ze soms in de buurt zijn. Ze waren op pad met het Piratenschip en varen net de haven binnen. Het is leuk om elkaar tegen te komen. Mooie gelegenheid voor een glaasje sap en wat te knabbelen. En klepperdeklep natuurlijk. Gezellig hoor. We spreken af om morgen naar Gibraltar te gaan. Daarna gaan we elk ons eigen weg naar ons hotel.

Als we in onze kamer komen, staat er een welkomstattentie. De tafel was leuk gedekt een fles Cava, chocolade en fruit. We besluiten om voor het eten maar een glaasje te nemen, want als we na het eten terug komen is zo’n fles een beetje veel om burgemeester te maken. Har laat de kurk knallen en we zetten het op een slurpen. We drinken hem in etappes. Voor en na het eten een glas. Hoop in ieder geval dat we het met een glas na het eten redden.

Even chillen en dan eten. Wat hebben wij toch een verschrikkelijk leven. Allemaal weer de hartelijke groeten van de kurkenknallers.

• 19 Januari 2016 - 18:56

ZHUFKES:

Hallo vakantiegangers ik lees dat jullie je nog goed vermaken ik denk dat het bij jullie wel wat warmer is als hiet nu viel het vandaag nog wel mee van nacht nog behoorlijk gevroren maar overdag was het om het vriespuntmaar ik zei nu dat in Haaskbergen een flinke zeeuwbui daar is de eerste marathon op na tuurijs maar aan het heid van de week gaat het weer dooien ik ga maar er eind aan maken gr pa

• 19 Januari 2016 - 21:18

Willy:

Hallo Andelusië ondekkers,

Alles wat wielen heeft, hebben jullie bijna allemaal gehad, maar nu lekker met de auto op pad en dan ook nog gezellig met Jos en Rita. Heeft de locale bevolking oorkleppen bij de hand, want die zullen ze wel nodig hebben als jullie langskomen ;-).

En wat een verwennnerij toen jullie op de kamer kwamen, jullie worden echt vertroeteld, maar dat hebben jullie verdient!

Heel veel plezier en lol morgen met Jos en Rita en tot morgen !!!!

De winterweer genieters