Los Angeles onveilig gemaakt ;-) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Los Angeles onveilig gemaakt ;-) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Los Angeles onveilig gemaakt ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

20 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

De surfers waren er vanmorgen al weer vroeg bij. Voor half 8 lagen er al al meer dan 20 surfers in het water. De meeste tijd wachten zij op de juiste golf. Het water is beslist niet warm. Har heeft gisteren even 'de temperatuur 'gemeten en hij vond het erg koud. Maar het zijn echte diehards. Ze zitten lange tijd op hun plank in het water. Als er een flinke golf komt dan zijn er een aantal die er voor gaan. Het is een mooi gezicht.

Wij maken ons op voor onze laatste dag in Los Angeles. Morgen vliegen we weer naar huis. Wat gaat de tijd toch (te) snel. Maar eerst nog maar even genieten. Het is weer een mooie dag. We gaan eerst naar Malibu. We rijden vlak naast de kust. Prachtige golven en kustlijnen. We krijgen er geen genoeg van ;-)

Onderweg komen we langs een universiteit en die hebben ontzettend veel vlaggen in het gras geplaatst. Soms staat er ook een vlag uit een ander land tussen. Een bijzonder gezicht. We hebben niet kunnen achterhalen of de vlaggen er met een speciale reden geplaatst zijn.

In Malibu staan de huizen gewoon aan of op het strand. Dan heb je wel een geweldig uitzicht, maar ook veel zand. Het waait flink en het zand waait over de weg. Ook hier weer veel surfers. Het is een apart wereldje die surfers. Ze staan overal langs de weg geparkeerd en lopen rond met de surfplank onder hun arm. We krijgen de indruk dat vooral het rondlopen met de surfplank hot is ;-)

In Malibu stoppen we om iets te eten. Hier zie je dat de mensen veel aandacht aan zichzelf besteden. Door te sporten maar ook door middel van plastische chirurgie. Grappig om te zien. We krijgen een heerlijk broodje, wat weer niet aan de kleine kant is. We hebben voorlopig genoeg.

Onze volgende stop is in Santa Monica. Daar is een houten pier met een soort kermis er op. De pier is echt oud. Naast de kermis, zijn er ook verschillende winkeltjes en kraampjes. Er hangt een gezellig sfeertje.

We lopen naar het eind van de pier en daar staat een politieauto met een surfplank er op. Dat zie je niet zo snel bij ons. Echt leuk. De auto staat er niet voor de sier. Als wij een foto genomen hebben, komen de agenten er aan en rijden over de pier weg. Geen slechte baan op deze manier haha.

We lopen terug en ineens ziet Har dolfijnen. Ze zwemmen op hun gemak heen en weer voor de pier. Maar niet dicht genoeg om mooie foto's te maken. Er is er eigenlijk maar 1 goed gelukt (helaas). Ik moest tegen de zon in fotograferen, vandaar het minimale resultaat.

Van Santa Monica rijden we naar Beverly Hills. Daar zetten we wel ons meest keurige gezicht voor op. Wat een sjieke bedoening. Superdure winkels en megadure auto's. Daar zijn we maar niet in ons gewone kloffie uitgestapt haha. Wel grappig om te zien.

Van Beverly Hills naar Hollywood. We maken foto's vlak onder het bord Hollywood in de bergen. Leuk om hier geweest te zijn. Nog even langs de wall of fame geweest. Die is echt kilometers lang. Er staat een lange rij te wachten voor de musical The Jersey Boys. We komen nog langs een opname voor film of tv. Dit kwamen we twee keer tegen. Op flinke afstand van elkaar in dezelfde straat. We weten niet waarvoor de opnames zijn. Daar wordt gewoon de weg voor afgezet voor zo'n opname.

Zo is de dag aardig doorgegaan en wordt het tijd om het hotel op te zoeken. Nog even een hapje gegeten en de koffers ingepakt. Het zit er nu echt op. Morgen vliegen we eerst naar Houston en van daar naar Amsterdam.

Jammer dat het voorbij is, maar we hebben echt super genoten!