Kilometers gevreten en gesnoept ;-) - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Kilometers gevreten en gesnoept ;-) - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Kilometers gevreten en gesnoept ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

14 Januari 2014 | Thailand, Krabi

Een heerlijke relaxte dag gehad. Vanmorgen op het gemak opgestaan en ontbeten met het zicht op de bewoners van krotwoningen. Is wat anders dan de lagune. Ons guesthouse is echt goed, maar de ruimte waar we ontbijten geeft een apart beeld. Er zitten geen ramen in. Alles is open en we kijken op krotwoningen. Dat is op zich niet zo bijzonder, want dat zie je in Thailand overal. Rijk en arm leven hier vlak naast elkaar. Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Onze gids heeft dat uitgelegd tijdens onze tocht door de Khlongs.

We zijn op voorverkenning gegaan op het vliegveld van Krabi. Zijn in de hal wezen kijken waar de balie zit van het autoverhuurbedrijf. Die was snel gevonden. Scheelt morgen weer zoeken. Het is maar 8 km vanaf ons guesthouse. Dus geen stress morgen.

Daarna hebben we Krabi verkend. Kilometers hebben we gelopen. Het eerste deel langs de boulevard. In dit deel van Thailand leven zogenaamde Amandaman zeezigeuners. Deze mensen leven van visvangst en boottochten. We hebben wel 20 tochten aangeboden gekregen. Maar we hebben inmiddels genoeg gevaren en bedanken vriendelijk. Vanaf de boulevard heb je mooi zicht op de mangrovebossen en de verschillende longtailboten die in het water liggen.

In het centrum van Krabi is een mooie witte tempel. Van binnen is deze helemaal beschildert. Echt prachtig. Naast de tempel staat een huis dat helemaal vol staat met poppen. Echt geen gezicht, maar aan de andere kant ook weer grappig. We gaan voor het eerst echt shoppen. We houden er eigenlijk niet van. Winkelen kunnen we in Nederland tenslotte ook. Maar nu er wat redelijke winkels zijn, gaan we maar eens kijken ;-).

Het is grappig, want in 1 van de winkels liggen hopen shirts, tassen en andere koopwaar. Maar er is ook mooie kleding. Toch zijn we daar snel op uit gekeken. De markt is wel leuk. Overal zijn ze aan het koken. Het ruikt lekker en soms ook niet. Als er rauwe vis ligt. Na een paar uur zijn we weer waar we begonnen zijn. Vlak bij onze auto staat een soort jeep, waar gigantisch veel geluid uit komt. Als wij in de auto zitten, trillen onze ramen ;-). Er zitten in de bak gigantische speekers.

Er is een heerlijk tentje met verschillende soorten koffie en lekker gebak. We gaan voor een groot glas ijskoffie met slagroom en een punt gebak. Dit is de eerste keer dat we snoepen. Het eten is hier zo lekker dat je zelfs niet aan snoepen denkt.

We rijden naar AO Nang. Daar is een gezellige boulevard met verschillende eettentjes. Voor we gaan eten gaan we nog even naar het strand. De grote speedboten liggen vlak bij het strand. Op de boulevard staat een pickup volgeladen met zeker 20 jerrycans met benzinde. De mannen moeten alle jerrycans naar de speedboten brengen zodat de tanks weer gevuld kunnen worden. Het is hard werken voor de mannen. Ze moeten een flinke afstand afleggen van de boulevard naar de speedboten. Er hangt ook een flinke benzinelucht. 1 vlammetje en de boel vliegt zo in de brand.

We gaan naar hetzelfde restaurant waar we gisteren ook hebben gegeten. Vanaf het terras hebben we mooi zicht op het strand en de baai. Als we weer bij ons guesthouse aankomen, vragen we aan de eigenaar hoe de situatie in Bangkok is. Hij zegt ' lollig'. De sfeer is goed, alleen de wegen zijn verstopt ;-(. We zouden best naar ons hotel in het centrum kunnen als we met de skytrain naar het vliegveld gaan. Dat vinden we toch een te groot risico. We gaan naar ons hotel bij het vliegveld en annuleren ons hotel in het centrum. Je weet immers maar nooit. Het begint nu op te schieten. Nog 2 dagen en dan is het over met de pret.

• 14 Januari 2014 - 16:47

Gerrit &Hetty:

Hoi luitjes, (what's in a name, ha ha)

Bedankt voor jullie reisverslagen, we hebben ervan genoten!
    De foto's hebben we in elk geval nog tegoed.
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis en tot ziens!

Hartelijke groeten, Hetty & Gerrit

• 14 Januari 2014 - 20:19

Willy:

Hallo nu nog vakantiehebbers....

Ja helaas zit het er alweer bijna op, maar jullie hebben weer waanzinnig veel kunnen doen, zien en beleven. Weer iets moois om op terug te kijken.

Maak er nog wat leuks van morgen (voor jullie al bijna vandaag....), maar dat gaat vast en zeker lukken!

Groetjes van ons drietjes