Mooie zonsopgang en weer een Westerse enclave ;-) - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Mooie zonsopgang en weer een Westerse enclave ;-) - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Mooie zonsopgang en weer een Westerse enclave ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

13 Januari 2014 | Thailand, Krabi

Vanmorrgen weer op tijd opgestaan om van de mooie zonsopgang te genieten. Het is al lekker warm en terwijl ik daar zit, duiken een soort aalscholvers voor mijn neus het water in. Je kunt ze onder water niet zien, maar je kan ze wel volgen. De kleine visjes springen namelijk massaal boven het water uit om aan de aalscholver te ontkomen. Af en toe komt de aalscholver met zijn kop boven en duikt dan weer onder.

Het is heerlijk op de steiger. We zijn gewoon wat laat voor het ontbijt. Maar dat maakt niet uit. We hebben alle tijd. Onze volgende stop is in Krabi. We zijn benieuwd hoe het daar zal zijn. Tijdens de reis rijden we weer tussen de rubberplantages door. Kilometers lang. Van het geoogste rubber, rollen ze lange lappen die op stokken te drogen hangen. We hebben geen idee wat er verder mee gebeurt.

Har is al een paar dagen aan de 'spetterp..p'. De meegenomen medicatie heeft hij er al doorgedraaid ;-). We gaan naar een apotheek en leggen uit wat het probleem is. Ik maak er wat geluiden en gebaren bij haha. Nou ze snappen ons helemaal. Met drie vrouw sterk zoeken ze naar de medicijnen. We krijgen medicatie om een bacterie te bestrijden en om de spetterp..p te stoppen. Nou de resultaten zijn toppie!!!! Hij heeft heel de dag geen last meer gehad.

Rond 12.00 uur zijn we bij ons guesthouse. We worden hartelijk ontvangen en hebben een kamer die heeeeerlijk ruikt. Het is sober, maar ook weer trendy met een huiselijke sfeer. Na een poosje chillen gaan we de omgeving verkennen. Har heeft op de Tom Tom toeristische attractie ingetoetst. We komen uit in de middle of nowhere, vlak bij hoge krijtrotsen. In de rotsen is een soort tempeltje. Op de rand van de rotsen staan kleine Boeddha's. In de buurt staan twee huisjes. Vanuit de huisjes gaan lange draden naar het tempeltje. Dat hebben we gisteren bij de grote Boeddha ook al gezien. Het zal wel goede dingen brengen dat soort draden ;-)

We rijden verder naar een andere plaats. Daar is het echt weer een westerse enclave. Ook hier overwegend blanke mensen. Toch is de sfeer hier anders. Gezelliger en vriendelijker. Hier een echte boulevard met heel veel winkeltjes en eettentjes. Op het strand is het superdruk. Verder ook veel grote speedboten en longtailboten. Deze boten brengen je naar de verschillende eilanden voor de kust.

We hadden informatie gelezen, waarin stond dat je een tocht kon maken vanaf 12.00 uur tot 19.00 uur. Je bezoekt dan 4 eilanden, kan zwemmen en snorkelen. De dag wordt afgesloten met een BBQ bij de ondergaande zon op een eiland. Dat leek ons wel leuk. Maar nu we gezien hebben, hoeveel boten naar de eilanden gaan, vinden het toch een stuk minder. Dat wordt file lopen en zwemmen bij de eilanden ;-) We kijken morgen wel wat we doen.

We gaan nog naar een strand. Onderweg komen we nog een brommer met zijspan tegen. Op de zijspan zit een grote aap. Hij spingt op en neer op het zijspan. Blijft toch een bijzonder gezicht.

We eten vroeger dan normaal en gaan op tijd naar ons guesthouse terug. We willen ons oriënteren op de problemen rondom Bangkok. We hebben op internet en op de Thaise TV gezien, dat de stad aardig ontwricht is. De vraag is of wij wel bij ons hotel kunnen komen a.s. woensdag.

Na beraad, hebben we het zekere voor het onzekere genomen. We hebben een hotel geboekt vlak bij het vliegveld. We landen met onze binnenlandse vlucht op een kleiner vliegveld. In plaats van naar Bangkok zelf te gaan, nemen we nu een taxi naar het hotel vlak bij het grote vliegveld (waarvandaan we vertrekken naar Amsterdam). We vinden het risico te groot. De demonstranten blokkeren de toegangswegen. Ze willen de stad lam leggen. Stel dat we niet meer weg kunnen. We vinden het hier heerlijk, maar alles op zijn tijd haha.

• 13 Januari 2014 - 13:28

Willy:

Hallo natuurgenieters,

Het klinkt allemaal weer even mooi en apart om allemaal mee te maken! Fijn dat de medicatie geholpen heeft bij Harry, is toch net even wat fijner op pad gaan.....

Dus dit is ook weer een mooie en lekker ruikende accommodatie waar jullie zitten? Heb je daar ook zo'n mooi uitzicht?

Nog even genieten van het lekkere weer daar, hier in Holland gaat de winter toch weer niet door en krijgen we weer temperaturen van 10 graden en regen, bah!
    Geef mij dat weer van gisteren en vandaag maar. Fris met een heerlijk zonnetje, maar ja, ik heb het niet voor het zeggen..... ;-)

Tot morgen!

XXX je zussie

• 13 Januari 2014 - 13:32

Rita:

Wat leuke spannende reis hebben jullie weer gehad we hebben genoten van jullie reis verhalen.
    Die spin, en apen olifanten, markten zonsopgangen we waren er echt even bij.
    In bad natuurlijk niet nog gefeliciteerd.
    We hopen dat er geen problemen opdoen met de terug reis.
    Maar dat hebben jullie al verstandig bekeken.
    Wij wensen jullie een goede terugreis, en zijn naar de foto's

Liefs Rita en Jos