Weer thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

16 Januari 2014 | Nederland, Rotterdam

Op de dag van vertrek lekker in de tuin gegeten. Rond 09.00 uur worden we naar het vliegveld gebracht. Kunnen we op ons gemak de koffers laten sealen, inchecken en nog wat shoppen. Waarom we dat elke keer weer doen is eigenlijk niet te begrijpen. We vinden het eigenlijk niets. Rare gasten die Heestertjes ;-)

We worden door een taxi naar het vliegveld gebracht. We moeten met zijn vieren in een personenauto, inclusief de taxichauffeur. Dat gaat nog wel lukken. De vraag is of alle bagage in de kofferbak kan. Het is wat passen en meten. Maar op de Thaise manier komt dat goed. De Thaise manier is dat de kofferbak open blijft. De bagage wordt met een stuk touw vastgebonden en aan het kofferdeksel komt een dik stuk elastiek dat aan de onderkant van de auto wordt bevestigd. Dat is toch lachen. Het is in de auto ook wel wat proppen, maar voor die paar kilometer doen we daar niet moeilijk over.

We komen veilig aan bij het vliegveld. Er staat een flinke rij bij de balie om de koffers te laten sealen. We hebben alle tijd en wachten geduldig af. Har raakt aan de praat met een man uit Oman. Hij is onderweg met 3 vrouwen. Voor ons is niet duidelijk of dit zijn harem is ;-) De man is inmiddels met pensioen, maar heeft jaren bij het ministerie voor cultuur en wetenschap gewerkt. Is ook al eens in Amsterdam geweest. Hij vertelt enthousiast over Oman en geeft aan dat wij hier echt eens naar toe moeten gaan. Nou wie weet doen we dat wel eens.

Gisteravond hebben we via internet elektronisch ingecheckt. Daar hebben we echt voordeel van, want het inchecken gaat erg snel. Nog even door de douane en we kunnen shoppen (wat we eigenlijk niet willen haha). Op het vliegveld is een prachtig beeld. Terwijl ik daar foto's van neem, wordt Har benadert om een vrouw bij het beeld op de foto te zetten. Ik kan hem ook geen moment alleen laten ;-)

We zetten onszelf nog even op de foto bij een videowand. Als je op een bepaalde plek gaat staan, maak je onderdeel uit van een onderwaterwereld. Echt grappig. Het loopt allemaal gesmeerd. We vertrekken op tijd en komen na 11,5 uur vliegen aan op de luchthaven Schiphol.

Oh oh oh wat is dat koud hier. Je merkt het direct als we het vliegtuig uit stappen. Wat bijzonder is dat we aan het eind van de slurf paspoort controle krijgen. Dat hebben we nog nooit meegemaakt. Het lijkt wel of ze iemand zoeken. Even later moeten we nog een keer door de paspoortcontrole. Ons zochten ze niet, want we mogen ongestoord doorlopen. Pa is er om ons op te halen. Ja het is nu echt over. Maar we kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie.

• 01 Februari 2014 - 14:56

Gerrit & Hetty:

Hoi Herma & Harry,

Jammer dat jullie zo'n rot vakantie hebben gehad, volgende x beter...;-))

De verslagen waren al leuk maar met de foto's erbij helemaal top!

Groeten, Hetty & Gerrit