Fruit, fruit en nog eens fruit - Reisverslag uit Oberkirch, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Fruit, fruit en nog eens fruit - Reisverslag uit Oberkirch, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Fruit, fruit en nog eens fruit

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

29 Juni 2015 | Duitsland, Oberkirch

Wat zijn al die dagen toch snel gegaan. Het lukt niet om alles op te schrijven wat we doen, maar 1 ding wil ik toch wel even met jullie delen. In ons laatste hotel op Sardinië was dat Engelse stel dat zich als wijnkenners manifesteerden en nogal wat aandacht vroegen van het bedienend personeel. Verder hadden ze een tas vol met zaden en noten bij zich.

Het was voor ons de dag van vertrek en ik ging nog een schaaltje yoghurt met fruit halen. Op de tafel met fruit stond ook een schaal met zaden en noten. Jullie voelen hem zeker al aankomen haha. Ik denk dat is ook wel lekker in de yoghurt. Ik pak mijn lepel en neem een grote schep. Hoor ik ineens No, No, No!! Was het de Engelse dame haar schaaltje met zaden en vruchten haha. Zij was niet in de buurt en had haar schaaltje even bij het fruit gezet. Ik stikte bijna van het lachen, maar heb netjes mijn excuses aangeboden. De humor ligt echt al vroeg in de morgen voor het grijpen.

Vanmorgen verliep het ontbijt zonder incidenten haha. We zijn klaar voor de laatste 4 dagen. Gisteravond hebben we nog een mooi hotel gevonden in Duitsland. We hebben besloten dat we binnendoor gaan. Is echt veel leuker, maar duurt ook langer. Over een ritje van 3 uur hebben wij ruim 6,5 uur gedaan. Dat komt vooral, omdat we wel tig keer gestopt zijn in leuke plaatsjes.

Vanuit ons hotel trokken we gelijk de bergen in. Nog even nagenieten van Zwitserland. Onderweg zag Har nog een smal spoortje en even verder het treintje dan wel trammetje dat erbij hoorde. Bij een spoorovergang gewacht en wat foto´s gemaakt. Mijn moeder is helemaal gek van Zwitserland. Dat snappen wij wel, want het is er mooi en super schoon.

We zijn door een gebied gereden waar heel veel wijngaarden zijn. Overal zie je wijnboeren op hun kleine tractoren en bedrijven waar de druiven verwerkt worden. We hebben kilometers lang de zogenaamde wijnstraat gevolgd. Zonder dat we dronken zijn geworden. Op het hoogste punt stond de ´Kaiserstuhl´. Grappig.

Onze tocht liep voor het overgrote deel door landbouwgebied. Har heeft nog even een veld met maïs gekeurd. Dat was nog niet voor de oogst geschikt hihi.

We hebben ons verbaasd over een bedrijf dat in tweedehands auto´s handelt. Dat was grooooot. Het leek de import van auto´s in Europoort wel. Alleen hier stonden alle merken door elkaar. Voor degene die het bedrijf Jetcars in Rotterdam kennen, krijgen een beeld als we aangeven dat dit terrein 20x zo groot was. Echt mega.

Maar het meest zijn we toch wel fruitbomen, struiken en fruitstalletjes tegen gekomen. Vooral kersen worden op dit moment veel geplukt. We stopten bij een boomgaard om een foto te maken. Staat er een jongen op een ladder tegen een kersenboom, roept Har, `Wel even lachen hoor!` Hij deed het nog ook.

Ons hotel staat ook tussen de wijnvelden. Dat zullen we morgen eens verder gaan uitzoeken. Nu eerst nog even genieten van de zon op ons balkon. Straks lekker borrelen en eten. Gaat weer helemaal goed komen.

Genieten jullie van het lekkere weer. Veel plezier van de fruitvliegen hihi

• 29 Juni 2015 - 20:34

Nicole:

Ook prachtig daar!

• 29 Juni 2015 - 21:34

Willy:

Hallo fruitvliegjes ;-)

oh, oh, oh, hoe durf je zomaar zaden in je yoghurt te doen, foei!
    Hahaha, ik had dat gezicht van die vrouw wel eens willen zien.

Dus nu weer van de Zwitserse en daarna Duitse sferen aan het genieten en dat is een ding wat jullie zeker doen. En wij genieten weer gezellig mee met jullie verhalen en anekdotes.

Het zal weer afkicken zijn als we straks jullie verhalen weer niet meer krijgen, maar voorlopig hebben we er nog een paar tegoed ;-)

Geniet nog maar lekker en tot morgen!

Groetjes van de bijna vakantievierders

• 02 Juli 2015 - 07:38

Rita:

Vanmorgen werden we gewekt door meneer haan en zijn familie.
    Die straks voor een lekker ontbijt eitje gaan zorgen.
    Daarna met de igeblazen lucht uit Sardinie op de gehuurde elektrische trapmobielen ofwel fiets. Kijken of we de wind in de rug kunnen houden.
    Wat een kersen die vind ik heerlijk. En die versnapering bij sissy mmmmmmm
    En ik zag een auto een beetje middenin doe die maar met dat open dak.
    Wat een leuke avonturen hebben jullie weer beleefd en ja de humor ligt op straat.
    Nog even genieten en dan zegt jullie huis welkom.
    Wij houden ons aanbevolen voor een wijn proeferij in huize wijnheesbeesterijen om nog meer details te horen over deze mooie reis.
    Grapje hoor maar ondertussen haha.
    Liefs van de heiboskneuters in bergharen