De dag ondeugend begonnen - Reisverslag uit Egerkingen, Zwitserland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu De dag ondeugend begonnen - Reisverslag uit Egerkingen, Zwitserland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

De dag ondeugend begonnen

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

28 Juni 2015 | Zwitserland, Egerkingen

Vanmorgen werden we om 05.00 uur gewekt! Ja we waren vroeg uit de veren. Even douchen, wat eten en al snel wordt er omgeroepen dat we naar de parkeerdekken kunnen. Dat gaat zeer gedisciplineerd. Omdat wij helemaal onderop staan, moeten wij als eerste. Samen met dek 2 en 3. De dekken hebben allemaal een kleur. Door deze manier van werken, verloopt alles zeer soepel. Om kwart voor zeven zijn we weer aan wal. Nog geen half uur hiervandaan ligt Pisa. Pisa ligt op de route en nu lijkt het ons leuk om ’s morgens vroeg nog een foto te gaan maken. Overdag is het superdruk. Wij verwachten dat het nu nog lekker rustig zal zijn. Zo gezegd zo gedaan.

Kwart over zeven staan we bij de scheve toren van Pisa. De auto hebben we nog op een plein gezet, maar wat zou het toch leuk zijn als we de auto bij de toren zetten. Op een paar backpackers en militairen (bij de toren) na is het super rustig. We gaan de auto halen en zetten die voor de toren. We zijn daarvoor wel het voetgangers gebied op gereden hihi. Dat vinden wij nou grappig.

Maar we moeten weer verder. We willen nog niet via de snelweg. Italië wordt wakker en dat willen we wel meemaken. We rijden langs een kust met strandjes. Deze kust is zeker 12 km lang. Overal zien we trimmers en heel veel wielrenners. De wielrenners eisen hun plek op de weg gewoon op. Ze rijden soms vier dik op de weg. Rijden links en rechts langs de auto’s. Ze lijken net gek. Het lijkt de ronde van Italië wel.

Om 08.45 uur wordt het al flink drukker. Vanwege de warmte trekken mensen vroeg naar het strand. Er is zoveel te zien. Echt leuk.
Als we de kust achter ons laten, besluiten we naar de snelweg te gaan. Even later zien we op de snelweg een auto in de brand staan. De vlammen zijn erg hoog. Hup doorrijden, want als de boel klapt willen we niet in de buurt zijn. Er was overigens al hulp aanwezig.

We rijden lekker door tot we bij de tolpoorten komen. Daar staan grote rijen om te betalen. Dat is nou jammer. Als we voor de derde keer bij een tolpoort komen, hangt er een geschreven papier op het loket. We hoeven niet te betalen???? Er wordt gestaakt haha. Geen idee of alleen bij ons hokje gestaakt wordt of bij alle hokjes. Nou dan rijden we maar weer door.

We hebben er lekker de sokken in en de reis verloopt voorspoedig. Op de heenreis wilden we al over de S. Gotthardpas, maar dat kon toen niet, omdat hij gesloten was. Op internet hebben we gezien dat de pas nu open is. Helaas staan we een paar kilometer voor de S. Gotthardtunnel weer in de file. Maar dat leed wordt verzacht door een vliegtuigje dat aan het stuntvliegen is. Af en toe doen twee straaljagers ook mee. Die vliegen heel laag door het dal. Zo komen we onze tijd wel door. Maar dan kunnen we de pas over. Wat is dat mooi. Zoveel mooie vergezichten en nog sneeuw op de toppen.

Op het hoogste punt van de pas, stoppen we om rond te kijken. Het is er druk. Veel motoren en cabrio’s en dure auto’s. Het lijkt wel of dit the place to be is , als je gezien wilt worden. Het is er koud!!! Van ruim 30 graden naar 15 graden. Brrrrr, we doen even onze jassen aan. Maar we moeten weer verder, want vandaag moeten we bijna 600 km afleggen. We komen er niet als we steeds overal stoppen haha. We genieten vanuit de auto van de prachtige uitzichten tijdens de rit door Zwitserland.

Rond vijf uur komen we bij ons hotel aan. We gaan straks een hotel in Duitsland zoeken op internet, want we hebben er nog geen genoeg van. We houden jullie op de hoogte.
Groetjes van de Heesbeesten

• 28 Juni 2015 - 19:56

ZHUFKES:

ha die vakantie gangers wat hebben jullie weer veel. beleefd maar wel heel leuk nu her je kan er wel weer een boek over schijven maar het is fijn dat julllie op een mooie vakantie terug kunne kijken maar het schiet al weer aardig. op hier is het op het ogenblik ook lekker weer dus her misschien is het nog lekker als jullie weer terug komen je weet het maar nooitnu hier gaat alles zijn gangetje alleen krabbel ik me een ongeluk dejeuk is nog steeds niet weg dus denk. ik dat het niet aan die tablet ligt vanmiddag zijn tante riet en ome koos geweest was best even ggezellig nu jullie zijn weer op de hoogte nog veel plezier hartelijke groetjes en een dikkey kus van ons pa en ma

• 28 Juni 2015 - 21:54

Willy:

Ja die pas is echt prachtig met veel haarspeldbochten en mooie vergezichten. Je kijkt je ogen uit en ziet goed hoe mooi de natuur kan zijn.
    Ja ondeugend zijn jullie wel om zomaar op het voetgangerspad jullie auto neer te zetten voor de foto, maar het leverde wel een mooi plaatje op ;-)

Inmiddels hebben jullie via internet een mooi hotel gevonden in Duitsland en feesten jullie gewoon nog even lekker door.

Heel veel plezier nog en tot morgen!

Groetjes vanuit Dordrecht