Baden in kersen haha - Reisverslag uit Oberkirch, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Baden in kersen haha - Reisverslag uit Oberkirch, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Baden in kersen haha

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

30 Juni 2015 | Duitsland, Oberkirch

Gisteravond hebben we heerlijk in de tuin van het hotel gegeten. Er was nog een Nederlands stel uit Limburg en daar hebben we een leuk gesprek mee gehad van 4 uur. Iedereen was al vertrokken en wij zaten nog steeds te kletsen. De man had veel overeenkomsten met Har en was ook een vrolijk mannetje.

Ze raakten niet uitgepraat over alle auto’s, motoren, ervaringen, leuke voorvallen etc. Ondertussen werd er ook nog gegeten al moest de serveerster wel 4x terug komen om de bestelling op te nemen. Steeds maar kwekker de kwek haha. Grappig dat je soms ineens een klik met mensen kunt hebben en de tijd vliegt. Vandaag gingen ze weer naar huis en wij weer op pad.

Net als bij jullie is het hier lekker warm. Als eerste gaan we naar een boomgaard waar ze kersen aan het plukken zijn. Er worden grote zeilen onder de boom gelegd. Komt er een machine aan de boom schudden en de rest moet nog met de hand geplukt worden. Deze werkzaamheden worden door Polen gedaan.

Kennelijk willen Duitsers dit werk niet meer doen (net als in Nederland met de werkzaamheden in de kassen en het steken van asperges). De mensen zitten helemaal onder het rode sap van de kersen. Bij een verzamelpunt staat een vrouw die haar armen zijn tot haar ellebogen ‘bloedrood’. Het lijkt wel of zij een dier gedood heeft en met haar handen alles ingewanden er uit gehaald heeft. Om jullie gerust te stellen we zijn niet getuigen geweest van een misdrijf maar van kersen plukken haha.

We gaan verder naar Baden Baden via de Schwalzwalterhoghstrasse. Een weg over de bergen. Op het hoogste punt bij een meertje is men ingericht op toeristen. Hier is wel een hoog ‘grijze golf gehalte’. Dat grijs is nog niet zo erg (hebben wij tenslotte ook) maar er loopt echt voor een paar duizend jaar in de rondte. Hmmm na een klein rondje rijden we weer door.

De omgeving is echt schitterend. Net als Baden Baden. Een mooie stad met een prachtig park en een leuk centrum.
We strijken neer in een hofje waar we aan een “Sissy”tafeltje plaats nemen met “Sissy” stoeltjes. De tafeltjes zijn gedekt met roze/wit gestreepte kleedjes. Ondanks al deze ‘zoetigheid’ is het een heerlijke plek. We zitten onder een grote boom. We bestellen een ijskoffie en ik moet bekennen dat er gezondigd is. Bij de ijskoffie een Schwarzwälder-Kirschtorte. Die was echt heerlijk. We zijn niet de enige die het er van nemen hihi.

We maken nog wat mooie foto’s in het park, waar je trouwens weinig mag. Er staat duidelijk aangegeven wat er allemaal niet mag. Dat maakt wel dat het park er schitterend bij ligt. Er zijn veel fonteinen en heel veel bloemen. Ze hebben ook een Kurhaus. Deze plaats staat natuurlijk bekend om zijn kuurbaden.

Onze volgende bestemming is de Rijn. We willen aan het water gaan zitten vanwege de temperatuur. Het is inmiddels 32 graden. Maar volgens ons doen jullie daar niet voor onder. We gaan naar het deel van de Rijn vlak bij Strassbourgh. Aan het water is het lekker. Wat wind en in de schaduw is het prima uit te houden. Glaasje drinken er bij. Ons hoor je niet klagen.

Tegen het eind van de middag gaan we richting ons hotel. Kopen nog wat kersen. Niet om in te baden, maar om op te eten hoor haha.
We wensen jullie allemaal nog een heerlijke avond toe. Geniet er van!

Groetjes van de ‘badende kersenpitjes’.

• 30 Juni 2015 - 22:40

Willy:

Hallo levensgenieters,

Wat ziet dat er heerlijk uit, jammer dat we niet even een stukje kunnen proeven ;-). Ik zie maar 1 stuk (je kan dit geen stukje noemen....) taart. Hebben jullie die gedeeld of was hij alleen voor jou Herma :-).
    Ijskoffie is zeker met dit weer zó lekker. Ik ben een beetje jaloers, maar dat duurt nog maar even en dan kunnen wij van de Franse keuken gaan genieten. Geen idee wat daar aan taart o.i.d. specialiteit is. We gaan het meemaken.

Ik dacht dat het niet mogelijk was dat er een 2e soort Harry op deze aardbol rondliep en laten jullie die nou gewoon op je vakantie tegenkomen! Hoe is het mogelijk! En Herma... ben jij nog een dubbelgangster tegen gekomen qua karakter of ben jij gewoon een uniek persoon ;-)

Ik ben benieuwd of die vrouw dat rood nog van haar armen af krijgt, want als er iets rot vlekken zijn is het wel van kersen. Of misschien vindt ze het gewoon mooi, kan natuurlijk ook.

Ja de temperatuur is hier ook flink opgelopen, maar er staat een heerlijke wind waardoor het prima in de schaduw uit te houden is. Je moet ook gewoon je tempo aanpassen en je vooral niet te druk maken. Dan komt het helemaal goed.

Nog even genieten en tot morgen maar weer,

doei, doei..... van de zomerse temperaturen genieters ;-)