Een weekend met veel Bourgondisch vertier :-) - Reisverslag uit Brugge, België van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Een weekend met veel Bourgondisch vertier :-) - Reisverslag uit Brugge, België van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Een weekend met veel Bourgondisch vertier :-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

02 Juni 2015 | België, Brugge

Een heerlijk weekend in Brugge gehad met veel Bourgondische versnaperingen. We hadden een "Chocolade en snoep arrangement". Nou dat hebben we geweten haha. Bij aankomst in het hotel ontvingen we direct al een doosje Belgische chocolade, een route langs chocolaterieën met verschillende proeverijtjes, toegang tot het chocolade museum, drankje in de bar met nootjes en 3 gangen diner. Alleen bij de gedachten vlogen de kilo's er al aan :-)

Vrijdag hebben we het rustig gehouden. Har had 's morgens nog gewerkt. Rond half vijf kwamen we aan in ons hotel. Na wat chillen zijn we naar de Chinees geweest en hebben het verder rustig gehouden. Als afsluiting bij de Chinees kreeg ik gebakken en geflambeerd roomijs.

Gebakken ijs??? Ja het ijs was verpakt in cake en daar weer een laagje deeg dat gebakken werd. Aan tafel kwamen de vlammen er aan te pas. Het was nog lekker ook. Ja het moet wel gek gaan, wil ik het niet lusten :-).

De volgende ochtend met frisse energie naar het prachtige Brugge. Wat een gezellige en mooie stad is het. Als leidraad hebben we de chocoladeroute gevolgd. Het water liep ons aan uit de mond. We hebben van alles geproefd en het chocolademuseum en het frietmuseum bezocht. Ook nog een Belgische Zot gedronken in het zonnetje. We hadden wat te vieren en hebben vrolijk geproost. Hoe mooi kan het leven zijn.

´s Avonds heerlijk gegeten. Het was eigenlijk te veel. We konden niet alles op. Hebben zelfs geen toetje genomen. Dat wil wat zeggen haha.
Zondag na een geweldig ontbijt langs de stranden van België gereden. Al die leuke plaatsen zagen er in de regen wel wat somber uit, maar was toch erg gezellig. ´s avonds afgesloten met een Nederlandse pannenkoek. En dan is het Bourgondisch vertier achter de rug en wordt het de komende tijd ernstig op rantsoen haha.

Heb genoten van deze bijzondere verjaardag.

• 02 Juni 2015 - 17:28

Marius Van Veen:

Hoi Herma en Harry.
    Heel goed zoals jullie genieten van het goede des levens.
    Lekker smikkelen in een culturele omgeving die zijn weerga niet vindt.

Brugge is een stad met een rijke historie, jammer dat het niet meer bij de `7 provincien hhort.
    Maar je kan niet alles hebben.

Bedankt voor jullie verslag, weer een boek er bij? Hartelijke groet Ann en Marius

• 02 Juni 2015 - 20:04

Nicole:

Ziet er weer uit als eindeloos genieten!

• 02 Juni 2015 - 21:10

Willy:

Hoi levensgenieters,

Het klinkt allemaal weer heerlijk en het ziet er ook ontzettend leuk uit. En wij genieten gewoon mee ;-)
    Brugge is inderdaad een hele leuke stad met veel historie en erg lekker bier, hahaha.

Op naar de volgende trip!

Tags: Brugge