De kop is er af!! - Reisverslag uit Freiburg, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu De kop is er af!! - Reisverslag uit Freiburg, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

De kop is er af!!

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

13 Juni 2015 | Duitsland, Freiburg

Nou de kop is er af haha. Vanmorgen om 08.15 zijn we op pad gegaan. Op het gemak op weg naar het Zwarte Woud. Daar zullen we 3 dagen blijven voor we door reizen naar Zwitserland om uiteindelijk via Italië over te vare naar Sardinië.

Ze zeggen altijd dat het in het zuiden beter weer is. Maar die vlieger ging niet op. Hoe verder wij naar het zuiden reden, des te slechter werd het weer. Maar….. in de auto scheen de zon. Wij waren vrolijk en die buien konden ons humeur niet verprutsen. Onderweg is voldoende te zien.

We zijn tot de conclusie gekomen dat wij tot de ´Grijze Golf´ behoren hihi. Nederlanders zijn een reislustig volk. Dat is te zien. Het aantal Nederlandse auto´s is groot. Net als het aantal Caravans en campers. En wat zit er in al die voertuigen……… Allemaal 50 plus. Wat zijn wij…….. Ook 50 plus. Wij maken dus deel uit van de ´Grijze Golf´ die op vakantie gaat. Al wil ik wel opmerken dat je het bij mij niet ziet. Gisteren al dat grijs weer kundig weg laten werken bij de kapper hihi.

Verder kwamen we nog een invasie van Kras reizen tegen. Veel bussen al dan niet met aanhanger met fietsen. Wat zat er in die bussen van Kras………. Ja inderdaad 50 plussers. Haha lachen toch. Wij moesten er wel om lachen. Na een paar uurtjes zijn we gestopt om een hapje te eten. Om in stijl te blijven, hebben we gekozen voor een echt braadworst! We zijn tenslotte in Duitsland.

In de loop van de middag werd het weer beter en we kwamen bij ons hotel aan met 26 graden en een lekker zonnetje. Ons hoor je niet klagen. De eigenaar van het hotel had onze naam al uit zijn hoofd geleerd. Hij had kennelijk het verband gelegd met het Nederlandse kenteken. Hij begroette ons direct als familie Heester. Droeg gelijk onze koffers de trap op naar onze kamer. Aardig en attent.

We hebben een goede kamer met balkon. Uitzicht op de bergen in het zonnetje. Lekker hoor! Rond 16.00 uur zaten we heerlijk op het terras met een flink glas bier en een glaasje wijn. Hebben net een kaartje voor vrij vervoer met trein, bus en tram ontvangen. De bus stopt hier voor de deur. We gaan ons een oriënteren. De Nog even chillen en vanavond lekker eten. We hebben er zin in!

De kop is er af!!

Groetjes van ons
De Heesbeestjes

• 13 Juni 2015 - 19:49

Willy:

Hallo levensgenieters,

Nou ik hoor dus ook bij die grijze golf, maar voel mij totaal nog niet zo (behalve 's ochtends net uit bed....) En dat geldt voor jullie ook :-).
    Bij een grijze golf, denk ik meer aan 70+.
    Maar dat het grijsgehalte in deze periode hoog is, dat snap ik. Ik zou ook niet in de schoolvakanties op vakantie gaan als dat niet nodig is.

Het klinkt weer heel gezellig allemaal en we zijn weer benieuwd naar jullie verhalen de komende tijd.

Veel plezier!!!

De weekend vierders

• 13 Juni 2015 - 20:35

Ellen :

Hallo daar,
    we gaan weer van de verhalen genieten . Ziet er trouwens heerlijk ontspannen uit met zo 'n pils......
    Geniet ervan. Veel groetjes

• 13 Juni 2015 - 22:54

Nicole:

Hi genieters,
    Ziet er weer lekker uit daar! En leuk dat wij weer mee mogen genieten van de verhalen en de foto's