Leuke HY ontmoeting :-) - Reisverslag uit Egerkingen, Zwitserland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Leuke HY ontmoeting :-) - Reisverslag uit Egerkingen, Zwitserland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Leuke HY ontmoeting :-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

16 Juni 2015 | Zwitserland, Egerkingen

Vanmorgen voor de laatste keer ontbeten in ons hotel. Was wel grappig, want naast ons zaten Belgen. De man was een echte Rocker. Hij had een ‘ZZ top’ baard en zat vol met tatoeages. Zijn vrouw was ook een beetje een hardrock type. Ze hebben een dochtertje van 11 maanden (dachten eerst dat het een jongetje was (oeps)).

Vanmorgen zagen we de rocker al lopen met zijn dochter voor zijn buik in een draagzak en een hondje. Leuk om zo’n ruig type zo met zijn dochter te zien ‘tutten’. We raken aan de praat en natuurlijk vertellen we trots over Roos. Het is leuk om te zien dat Roos en het kleine meisje niet zo veel in ontwikkeling verschillen. De rockers kennen elkaar al 15 jaar en na al die tijd een kind. Ze gaven aan dat hun leven er nu wel wat anders uitzag. 

Grappig he dat deze Belgen weer bevestigen dat mijn beeld van geitenwollensokken types in het Zwarte Woud niet op gaat haha.

De auto is geladen en we gaan binnendoor naar ons overnachtinghotel in Zwitserland. Het is maar een paar uurtjes rijden. We rijden door een prachtig landschap. Het is lekker droog en de temperatuur loopt al weer op tot 20 graden. Het is in ieder geval beter dan gisteren. We stoppen bij een stuwdam, maar die stelt niet zo heel veel voor. Even een selfie voor het nageslacht 

We toeren lekker verder en zien ineens in het weiland een HY staan. Daar willen we toch wel even bij kijken. De HY ziet er echt super goed uit. De HY is van 1954 en de vrouw heeft hem gekocht in Frankrijk. In Duitsland is de HY helemaal gerestaureerd. De vrouw verteld vol trots over haar HY-tje. Har blijft niet achter natuurlijk. Haar man komt er ook nog even bij. 3 HY fans onder elkaar. Ik zorg voor de foto’s. De vrouw staat met haar HY in een aardbeienveld en verkoopt aardbeien. Die werkelijk verrukkelijk zijn. Binnen 10 minuten hebben we een halve kilo opgepeuzeld.

Na dit intermezzo rijden we weer verder. We komen in een grensplaatsje Duitsland/Zwitserland (waar we de naam al weer van vergeten zijn) . Het stadje heeft een leuke oude stadskern. Mooie oude huizen in prachtige kleuren. Als je over de brug loopt, kom je in Zwitserland. Het oude grensgebouwtje staat er nog. We maken een rondje door het Zwitserse stadje en gaan we op weg naar ons hotel.

We arriveren daar rond kwart voor twee. Onze kamer is beschikbaar en we nemen het er even van. Voor vanavond hebben we een tafel gereserveerd in het hotel. De rest van de dag gaan we een beetje chillen op onze kamer en het panoramaterras.

Morgen hebben we een aardige rit voor de boeg. Ruim 600 km rijden naar Livorno, waar we om 23.00 uur vertrekken met de boot naar Sardinië. Geen idee of we daar wifi hebben. Mochten jullie morgen dus niets van ons horen dan heeft dit te maken met het feit dat we geen internet hebben. Het wordt dan pas donderdag eind van de dag dat jullie weer iets van ons horen.

Iedereen weer de hartelijke groeten van ons
De Heesbeestjes

• 16 Juni 2015 - 20:07

ZHUFKES:

Hallo vakantiegangers wat hebben jullie weer een leuk verslag en jullie maken weer van alles mee wel leuk hier gaat alles zijn gangetje maar vanmiddag werden we leuk verrasd toen kwamen daphne remon en rooooosje mijn roosje op bezoek en kreeg ik twee hele mooie foto s van hun drieen heel mooi ik ben er erg blij mee roos was erg lief het was eenlachebekje heel leuk wij wensen jullie morgen een voorspoedige reis ik hoop dat je dit bericht goed binnen krijg maar ddat hoor ik misschien nog wel veel plezier en tot wederhoren kus pa en ma

• 16 Juni 2015 - 20:37

Willy:

Hoi HY spotters,

Ja, Duitsland en Zwitserland zijn prachtige landen qua natuur. En de mensen zijn ook aardig, vind ik.
    Lachen dat je dan zo'n HY tegenkomt die ook nog heerlijke aardbeien verkopen! Jullie vitamine shot hebben jullie dus weer gehad voor deze dag.

Een hele goede reis morgen en we gaan het meemaken of jullie wel of geen internet hebben, alhoewel het wel een dag afkikken is voor ons natuurlijk ;-). Moet ik zelf weer een verhaal gaan verzinnen, hahaha.

Tot de volgende keer!

xxx JWL

• 17 Juni 2015 - 06:44

Daphne:

Haha, jullie komen ook altijd bijzondere mensen tegen! Leuk hoor, veel plezier!

• 17 Juni 2015 - 20:17

Ellen:

Hallo daar,
    Het is weer leuk om jullie verhalen te lezen, er zit altijd wel iets bijzonders bij.
    Groetjes en rustig aan.