Markten en Jetsetten - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Markten en Jetsetten - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Markten en Jetsetten

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

25 Juni 2015 | Italië, Sardinië

Gisteren weer een proeverij in de wijnkelder van het hotel. Dat was echt een zware tegenvaller haha. We hebben ons maar in ons lot geschikt. Dit hotel heeft echt een prachtige wijnkelder met 315 soorten verschillende wijn. Het aantal flessen ligt tussen 5500 en 6000 flessen.
De sommelier van het hotel, vertelde veel over de wijnen. Naast wat kleine streekproducten konden we ook proeven van de wijn. Heerlijk!!

Het diner was een bijzondere ervaring. Niet vanwege het eten, want dat was erg goed. Maar vanwege een Engels stel dat naast ons zat. Kennelijk was de wijn in het hoofd van de man geslagen. Hij kreeg het voor elkaar om de sommelier bijna een uur aan zijn tafel te houden. Hij liet verschillende flessen wijn open maken, proefde met veel egard en stuurde de fles weer weg en vroeg om een andere. Totaal zijn er 3 flessen retour gegaan. Uiteindelijk had hij zijn keus gemaakt. Het eerste glas van de witte wijn, was nog niet op (ze zaten ook nog aan het voorgerecht) en hij vroeg al weer om een rode wijn. Daar werd maar 1 fles van open gemaakt en kon zijn goedkeuring dragen. Het was bijzonder om te zien.

Vanmorgen liepen wij naar het restaurant en liep het stel precies voor ons. De vrouw liep met een grote tas onder haar arm. Later bleken daar verschillende pakken met granen in te zitten. Die werden in de eetzaal uitgepakt en over de yoghurt gestrooid. De man had binnen 5 minuten al weer een ober en serveerster aan zijn zijde om al zijn wensen kenbaar te maken. Je kan het er maar druk mee hebben.

In een dorp verder op is een leuke markt volgens de receptioniste. Normaal ben ik niet van het winkelen en zeker niet van markten, maar we waren toch wel nieuwsgierig. Wij op pad. Komen we voor het eerst in de file op Sardinië! En die file is voor de markt haha. Moet niet gekker worden. We vinden al snel een plekje en lopen naar de markt. Er worden vooral toeristische hebbedingetjes verkocht. Tegen…….. woekerprijzen. Echt geen marktprijzen. Wij zagen een mooi tafellaken en dat kostte 465 euro. Aangezien we na 1x eten al geknoeid hebben, is het mooi er snel vanaf hihi. Er hangt wel een ontzettend gezellig sfeertje. De carabinieri is ruim aanwezig en staan overal gezellig te praten. Het is hier ‘ouwe jongens, krentenbrood’. Tussen de kramen zijn verschillende terrasjes om te zitten. Ook is er veel plaatselijke kunst. Tafels en stoelen met schoenen als poten. Mooie schalen, riet en kunstwerkjes van oud hout. Echt leuk. Waar we om moeten lachen is dat op de markt verschillende kramen zijn met (nep)bontjassen. Het is 27 graden en dan denken ze bontjassen te verkopen.

Na de markt zijn we naar de crème de la crème van de jetset gegaan. Horen wij echt thuis, maar niet heus. In de haven liggen super grote boten, waar bewaking continu alles in de gaten houdt. We blijven even kijken bij het tanken. De mannen hebben gigaboten, maar het aanmeren om te tanken is om te huilen. Ze hebben allemaal een boegschroef (wat het makkelijk maakt om aan te meren) en dan nog moeten ze tig keer steken. Maar de beste stuurlui staan altijd aan wal, dus laten we ons mond maar houden haha. Ook over dure auto’s niet te klagen. Terwijl we staan te kijken komt er een Masarati, Rolls Roys enz, enz, enz, en…….. een Jaguar. We vielen eigenlijk niet op tot we uitstapten haha. Toen waren we ineens weer de boertjes van IJsselmonde en daar voelen we ons goed bij.

Na het Jetsetten zijn we naar de haven gegaan vanwaar wij morgen onze zeiltocht hebben. We moeten ons om 10.15 uur melden en zijn om 18.00 uur weer in de haven. Tijdens het zeilen doen we 3 eilanden aan. We zijn echt benieuwd.

Jos!!! we gaan op verkenning dan kunnen jullie binnenkort met Ridayt (hoop dat ik het goed schrijf) de overtocht wagen. Het is een leuke haven. We strijken er neer, eten wat en dan is de dag al bijna weer om. We begrijpen niet waarom hier de tijd zo snel gaat. Veel te snel!!

Nou jullie zijn weer aardig bij. We doen iedereen weer de hartelijke groeten.

Groetjes van de Jetsetboertjes!

• 25 Juni 2015 - 19:21

ZHUFKES:

Ha vakacntiegangers jullie beleven ook weer van alles maar wel erg lleuk maar al die wijn proeverijen dat staat me niks aan maar jullie maken hetm niet zo gek als die. Engelsen die maken er helemaal een potje van moet jij niiet doen hoor herma ik weet niet of je nog mediecijnen moet slikken pas dan a u b op maar je zal zelf ook wel weten tot hoever je kan gaan je ben tenslotte een grote meid ha ha het was vandaag mooi weer dus ben ik met miijn mersedes naar de markt gegaan heb ook nog wat gekocht maar dat zie je. Wel als je weer thuis ben je kom toch zeker wel weer een keer naar huis? Nu hier gaat alles op de jeuk na zijn gangetje bedankt voor jullie mooie ver slag mwe wensen jullie morgen een een hele fijne zeildag niet met de pootjes buitenboord he nu de hartelijke groetjes en een dikke smak van ons pa en ma

• 25 Juni 2015 - 22:19

Willy:

Hoi wijnproevers,

Die wijnkelder ziet er echt mooi uit en wat een flessen! Ik heb het te doen met die obers en serveersters met die Engelse gasten...maar jullie hebben weer vermaak en een stukje voor je verslag, waar wij dan weer van smullen, hahaha.

Die stoel is echt grappig, maar zoveel geld voor een tafelkleed :-0, niet normaal, daar durf je bijna niet van te eten!

Ja de tijd vliegt als je het naar je zin hebt en dan morgen lekker varen, klinkt super!

Wij krijgen morgen eters en ik ga lekker Grieks koken, gewoon om al een beetje in vakantiesferen te komen ondanks dat we daar niet naartoe gaan.

Jullie weer heel veel plezier en tot morgen ;-). Ik zal waarschijnlijk niet reageren omdat ik dan druk aan het koken ben en die vrienden zijn er dan. Maar de dag daarna kan natuurlijk ook ;-)

Groetjes van ons drietjes