Sail 2015 - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Sail 2015 - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Sail 2015

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

26 Juni 2015 | Italië, Sardinië

De dag begon goed haha. Na een lekker ontbijt, gingen we naar de haven voor onze zeiltrip. Er was markt en de parkeerplaats stond bijna vol. We konden nog een plekje bemachtigen, maar voor de parkeerautomaat stond een rij. Har had nog maar voor 5 euro munten. Bleek dat we maar tot 15.00 uur konden parkeren. Wij dubben of we het risico zouden nemen. Toch maar niet.

Wij de markt op om geld te wisselen. Niemand kon/wilde geld wisselen. Vervolgens iets kleins gekocht. Har zegt we verkopen ons kaartje. Staat er een Italiaanse vrouw in de rij bij de parkeerutomaat en die heeft 85 euro cent in haar hand. Har zegt ruilen?? Ze was helemaal verbaasd en ook blij. Nou weer iemand gelukkig gemaakt vandaag.
Gaat er geen papiergeld in de automaat. Hebben we nog geen parkeerkaartje haha. Wij naar de balie waar we de zeiltrip geboekt hebben of zij kunnen wisselen. Nou dat lukt. Kunnen we tot over 19 uur blijven staan.

We hadden een trip via het hotel geboekt, maar de boot waar wij mee wilden gaan varen was al vol. Het bedrijf belde vervolgens een collega en nu gaan we dus met de zeilboot van de concurent mee.
Is een boot van 12 meter lang en er kunnen maximaal 14 mensen op. Vandaag zijn het er 10. Er is dus wat ruimte over. De groep bestaat uit Italianen en 2 Duitsers. Wij kletsen gezellig wat met de Duitsers als we de haven uit varen. Dit gaat nog op de motor. Maar als we eenmaal op open water zijn, gaat de motor uit en het zeil omhoog. Het is echt super weer. De zon staat te stralen aan de hemel en we hebben een lekker windje. Soms hangen we behoorlijk scheef. De boot wordt bestuurd door de eigenaar van de boot en zijn dochter.

Eerst varen we langs verschillende eilanden. In de verte zien we Corsica liggen. Daar gaan we niet naar toe. Wel naar een mooi natuurgebied. De boot gaat voor anker en de eigenaar laat het rubberbootje zakken zodat hij ons naar een soort van lagune kan varen. Het water is super helder. We hadden verwacht op een onbewoond eiland terecht te komen. Het is wel onbewoond. Maar…. Tussentijds stoppen er steeds zeilboten en rondvaarboten die de toeristen met rubberbootjes afzetten op het eiland. Het is prachtig, maar voor een onbewoond eiland wel wat druk. Maar het is er heerlijk.

Na ongeveer een uur worden we weer opgehaald en staat de tafel gedekt. De dochter heeft heerlijke Croudinies gemaakt en toast met kaas. Verse olijven en wijn. Een fles van 2 liter. Har heeft dorst en drinkt in een keer zijn beker leeg. Hij dacht dat het appelsap was. Die beker komt wel even aan haha. De fles met wijn gaat vrolijk rond en al snel komt er een 2e fles op tafel. De stemming wordt ook steeds gezelliger. We verstaan niets van het Italiaans, maar om wat er allemaal gebeurd moeten we erg lachen. Soms vertalen ze wat voor ons, maar de Italianen praten zo snel dat het bijna niet te volgen is. Daarna krijgen we heerlijke spaghetti met traditioneel brood en stokbrood. Als de spaghetti op is, komt de saus nog een keer voorbij met stokbrood. Dat noemen de Italianen ‘kleine schoenen’, vraag niet waarom. Het is de bedoeling om het stokbrood in de saus te dopen en zo nog even na te genieten.

Tot slot nog een espresso. Har vraagt of hij een Amerikaanse koffie kan krijgen. Iedereen lachen, maar het wordt geregeld. Komt de dochter nog met een fles Grappa en een soort Jagermeister op de proppen. Dat moet Har wel in zijn koffie doen. De flessen gaan gezellig rond. Voor alle duidelijkheid het is echt geen drinkgelach geworden hoor. Het was gewoon een gezellige boel. We ruimen alles weer op, het anker wordt gelicht en daar gaan we weer.

Heerlijk. We doen nog wat baaitjes aan en landen op een strandje met de rubberboot. Prachtige vergezichten en super helder water. De temperatuur is inmiddels 30 graden, maar op het water met een windje merk je daar niets van. Het loopt tegen half zes als we weer richting de haven varen. Wat een superdag. Als we aan land zijn, gaan we nog wat drinken en dan weer richting het hotel.

Morgen varen we weer naar het vastenland. We hebben dan geen wifi, met andere woorden jullie zullen morgen niets van ons horen. Als we zondag weer in Zwitserland zijn komen we weer on line.
Iedereen een fijn weekend gewenst.

Groetjes van de ‘zeebonken’

• 27 Juni 2015 - 20:35

Ellen:

Hoi vakantie genieters,

Het ziet er allemaal weer super uit. Jullie weten er altijd weer iets moois van te maken. Genieten nog maar. Het weer is/wordt hier trouwens ook (heel) warm. Vast overgewaaid bij jullie vandaan.
    Groetjes van ons.

• 28 Juni 2015 - 11:26

Jos En Rita:

Ha zeebonken op de sardinise wateren.
    Ohh heerlijk, wat gezellig op die boot met lekker eten echt italiaans daar kunnen we wat van leren
    .Onthaasten, is een vak apart. Wij onthaasten in de tuin jos staat met neus in de bladeren en ik aan. De koffie.
    Geniet nog maar lekker, en ja hou dat plaatsje nog maar even vast voor de ridate dan mag Harry terugvaren haha
    Groetjes de beertjes