Met open mond in het hotel ;-) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Met open mond in het hotel ;-) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Met open mond in het hotel ;-)

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

25 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

We zijn een dag eerder naar Chaiang Mai gegaan. Het hotel waar we gisteren aankwamen, was op zich een leuk hotel, alleen wat in vervallen staat. De tuin was niet zo goed bijgehouden. Al was het huisje met de hangmat er leuk. We hadden airco en bij het restaurant internet. De kamer was op zich niet slecht tot er weer een hagedis om de hoek kwam kijken. Het lukte niet om hem te vangen. Hij schoot steeds achter een lat aan het plafond. Soms kwam hij net met zijn kopje er onder vandaan en als wij ons bewogen, hoeps weg was hij weer. Soms maakte hij ook nog geluid. Net alsof hij ons uit zat te lachen.

We hebben deze nacht niet zo geweldig geslapen. Steeds als we wegdommelden, dan zat de hagedis het rare geluid te maken. Waren we direct weer wakker. Het geluid kwam steeds ergens anders vandaan. Hij was dus lekker aan de wandel. Vanmorgen gingen we ontbijten en hadden we gezelschap van twee honden en drie katten. 1 van de honden had een open wond en ze zaten lekker te krabbelen. Op een bepaald moment zat 1 van de katten wat te kermen. Bleek dat Har met zijn voet op zijn poot of staart stond. Hij kon in ieder geval niet weg ;-).

Het gaf ons nou niet direct een hygienisch gevoel met al die dieren. De katten liepen in de keuken nl ook vrolijk over het aanrecht en die open wond was niet echt een succes. We hebben aangegeven dat we vandaag al zouden vertrekken. Jullie zouden toch twee dagen blijven was het antwoord. Ja dat klopt, maar we gaan nu naar Chiang Mai. De vrouw vroeg of ze voor ons moest bellen of er een kamer vrij is. Wij gaven aan dat ons hotel 445 kamers heeft en wij er van uit gaan dat er vast wel een kamer zal zijn.

We zijn vrolijk op pad gegaan en weer een prachtige tocht door de bergen gemaakt. Het deel waar we doorheen gereden zijn, maakt deel uit van het Himalayagebergte. Echt heel mooi. Na 3 uur door de bergen gereden te hebben, kwamen we ineens in de bewoonde wereld. Dat was bijna een cultuurschok. Een drukte en een heel andere omgeving. Van alle kanten vliegen de voertuigen ons weer om de oren. Chiang Mai lijkt het erg op Bangkok. Binnen no time hebben we ons hotel gevonden.

We gaan de entre binnen en worden overweldigd door de grote hal. De pracht en praal en het leger aan bedienden die de benen uit hun ' kont' lopen om ons te bedienen. Het is echt schitterend. We krijgen een kamer op de 9e etage met uitzicht over Chiang Mai.

Na een uurtje gechild te hebben, gaan we de buurt eens verkennen. Vlak bij ons hotel is een fish spa. We raken met de man in gesprek en besluiten om even pootje te gaan baden. De man begint onze voeten te wassen en even later zitten we met onze voeten in een bak met visjes. Het kietelt en soms lijkt het net of we in een bad met kleine bubbeltjes zitten. Het is een vreemd gevoel. De man maakt van ons een paar foto's en kletst er vrolijk op los. Als we klaar zijn, voelen onze voeten echt zachter. Het was een lekkere en grappige ervaring.

Even verderop zit een verhuurbedrijf van scooters en motoren. Ook met de verhuurder raken we aan de praat. Hij heeft een shopper staan die we wel willen huren. Dat zal waarschijnlijk morgen gaan gebeuren. na een rondje over de markt, waar we twee nieuwe koffers kopen. Onze koffers zijn behoorlijk beschadigd na de afgelopen tijd (het waren al oudjes ) kopen we na flink onderhandelen over de prijs twee koffers. Har wordt er steeds behendiger in om aan de prijs te knabbelen. Met een grap en een grol weet hij aardig wat van de prijs af te pingelen.

We knappen ons wat op en eten in ons hotel. Het regent op dit moment en we hebben geen zin om nat te worden. Al is regen hier echt niet erg. Het wordt niet koud en vaak gaat het om een bui. In het restaurant worden we als de koning van Shiba behandelt. Zelfs de servet hoeven we niet zelf op onze schoot te leggen ;-) Het eten is super lekker. Bij elke handeling die verricht wordt, buigt het personeel. We lijken de royal familie wel haha. Toch is het mooi om te zien dat de jongens die bedienen heel erg trots zijn op het werk dat ze doen.

Na het eten maken we nog een rondje over de begane grond. We kijken echt ons ogen uit. Het is erg mooi. Overal mooie beelden, bloemen, zitjes, waterloopjes, prachtge lampen echt te veel om op te noemen. We lopen bijna met open mond over de begane grond. Alleen staat dat wat lullig ;-)

In de centrale hal zitten een man en een vrouw Thaise muziek te maken op speciale instrumenten. Zij zijn prachtig aangekleed. Het geeft een apart gevoel om met zoveel luxe omringt te zijn. We zijn tenslotte ook maar twee (voormalig) boertjes uit Ridderkerk. Morgen wordt het 35 graden. Dat is een mooie temperatuur voor een ritje op de motor.

• 25 Juni 2013 - 16:03

Ellen:

Hallo daar,

Kijk maar uit met die open mond, straks vliegt er nog een verdwaald hagedisje in :-)

Doeiiiiiiii