Nieuwjaarsduik en gekkenhuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsduik en gekkenhuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsduik en gekkenhuis

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

01 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Eindelijk was het zo ver. We waren op weg naar Schiphol. Pa en ma hebben ons weggebracht. In de vertrekhal merkten we dat er een wiel van 1 van de koffers was. Hij lag bij de ingang van de hal. Rollen ging nog wel, maar staan lukte voor geen meter. Maar Har niet voor 1 gat te vangen zag dat er een schroefjes los zat. Hij sloopte een pen en begon te rommelen en met veel geduld zag hij kans om de koffer te reparen. Zoooo dat heeft hij weer goed gedaan.

Alles liep supersnel. Ingecheckt, koffers ingeleverd, geshopt, bakkie gedaan en we konden al snel gaan boarden. In het vliegtuig kwam een Zweedse Herman den Blijker naast ons zitten. Ook qua formaat. Was een verschrikkelijke leuke knul, alleen een beetje corpulent. Vooral als hij een spelletje zat te spelen, kreeg Har het te verduren. Hij had mooie verhalen. Har heeft hem uitgelegd wat een ' kapsalon' is en verteld over Bram Ladage. Hij heeft het opgeschreven en zou op internet gaan zoeken. Zijn werk is om restaurants die in de problemen zitten (in Zweden) weer rendabel te maken. Vandaar dat wij hem Herman den Blijker gedoopt hebben. We hebben echt met hem gelachen.

Hij was overigens op de bonnefooi naar Bangkok gegaan om zijn vrienden te verrassen. Zij kwamen vanuit Hong Kong,en hij had precies 2 uur om hen te ontmoeten. Gelukkig was er geen vertraging anders had hij met zijn ' peen en uien gezicht' voor Jan met de korte achternaam op Bangkok gestaan. Dure verrassing wordt het dan ;-)

Zo'n 1 1/2 uur lang konden we vanuit het vliegtuig het vuurwerk zien dat werd afgestoken. Daarna werd het bewolkt. Dat was wel jammer. 12 uur Nederlandse tijd was het overgrote deel van de passagiers in dromenland. Toen hebben Har en ik zelf ons moment gepakt om het nieuwe jaar in te luiden. Maar 2 uur voor de landing kregen we een champagneontbijt. Dat moment hebben we maar even gepakt om lekker te slobberen.

Ook op Bangkok liep alles gesmeerd. We hadden nog een uitdaging te gaan. Het reserveren van de huurauto was gelukt vanaf 5 januari. Alle huurauto's waren op volgens internet. Wij naar Herz met de vraag of ze niet nog een auto hebben vanaf vandaag. En het bericht op internet klopte, geen auto's beschikbaar. Wij shoppen bij de buren. Gelukkig, die hadden nog een slagschip in de aanbieding. We zitten nu met onze derierre in de leren bekleding en kunnen hem net binnen de lijnen op de weg houden ;-). De rijstroken zijn namelijk niet zo breed in Bangkok. 5 januari ruilen we hem om voor de auto die we al geregeld hadden. Nou dat is weer mooi voor elkaar. Tom Tom in de aanslag en binnen een half uur waren we al bij ons hotel.

Na wat chillen, een toertje door de buurt te gemaakt met als doel het strand op te zoeken, zodat Har zijn nieuwjaarsduik kon houden. Wij kwamen wel bij de zee, maar geen strand. Toen zijn we uitgeweken naar het zwembad bij het hotel. Har had voor de gelegenheid zijn RET stropdas meegenomen. Zo kon hij in stijl te water. Alles vastgelegd op foto en op video. Morgen proberen we de video ook te plaatsen.

Daarna de buurt in om te gaan eten. Komen we in een gekkenhuis terecht. Echt een gekkenhuis, maar zo leuk dat we er zijn gaan eten. Je moet een soort credit eetkaart kopen, waar je mee betaald en dan kun je overal wat uit kiezen. Een lange rij met verschillende eettentjes waar alles vers wordt bereid. Het lijkt er wel een mierenhoop en een herrie. Echt niet normaal. Uit verschillende hoeken schalt harde muziek. Iedereen kwebbelt er lekker hard doorheen (anders kom je niet boven de herrie uit) Niemand die zich er aan stoort. Het is echt grappig. Je blijft er alleen niet lang zitten. Wij vallen als Europeanen lekker op haha.

Het eten is echt lekker en kost nog geen 2 euro 50 voor ons samen. Je krijgt al die gekkigheid er gratis bij. Lang tafelen is er niet bij. Maar voor vandaag is dat geen punt, want na ruim 30 uur minimaal geslapen te hebben, verlangen we wel naar onze Tampad. Dat was het voor vandaag. Jullie zijn weer helemaal bij en wij gaan nadenken over wat we morgen gaan doen.

• 01 Januari 2014 - 21:37

Willy Ufkes:

Hallo vliegtuig Oud en Nieuw nachtbrakers,

Jullie zijn er nog maar net en hebben nu al van alles beleefd! We hebben moeten lachen om het filmpje van Harry met zijn stropdas in het zwembad. Pa en ma moesten er ook om lachen en waren blij dat jullie goed aangekomen waren en dat jullie goed in het hotel waren aangekomen. Zit het hotel vol of gewoon lekker gevuld?

Dus jullie kunnen goed ruim zittend de omgeving bekijken, misschien zijn jullie nu ook een bezienswaardigheid ;-).
    Volgens mij gaan jullie je weer prima vermaken! Heel veel plezier en niet te veel geld uitgeven he! Want € 2,50 aan eten uitgeven is natuurlijk veel te duur, hahaha

Groetjes van de morgen weer moeten beginnen met werken mensen......