Wandelen door de jungle en rubberplantage - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Wandelen door de jungle en rubberplantage - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Wandelen door de jungle en rubberplantage

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

10 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Vanmorgen werden we wakker van apen die over het dak liepen. Is toch een bijzondere ervaring. Vandaag gaan we weer naar het Nationale park en kijken wat we allemaal weer te zien krijgen.

Het Nationale Park is maar een paar kilometer verwijdert van ons hotel. We willen vandaag een jungletocht gaan doen. Dat klinkt spannender dan het is. Je wandelt gewoon door het oerwoud ;-) Je kunt deze tocht met een gids maken, maar daar hebben we niet zo veel zin in. De Zwitser uit ons hotel, gaf aan dat je de tocht gemakkelijk zelf kon doen.

We parkeren de auto, betalen de toegang en gaan op pad. Het is inderdaad simpel. Er is maar 1 pad en de route staat goed aangegeven. Ze hebben de route spannend gemaakt door op borden wilde verhalen te schrijven over alle dieren die hier leven. Beren, wilde honden, apen, olifanten en wilde zwijnen.

We zijn geen dieren tegen gekomen. Wel een groep vogelaars in camouflagekleding die voorzien waren van grote telelenzen en statief. We hopen dat zij meer vogels gezien hebben dan wij. Er schijnen wel mooie vogels te zitten (volgens de foto's uit de folder over de verschillende tochten).

Wat het wel bijzonder maakt zijn de geluiden. We horen van alles en soms denken we dat er een dier is, maar helaas we zien niets. De grote hoge bamboe maakt soms een ' kreunend' geluid als de wind de stammen tegen elkaar laat schuren. Het is een ruige natuur met mooie bloemen en planten. Na 1 1/2 uur komen we bij een waterval uit. Inmiddels weten we dat de Thai het al snel een waterval noemen als er sprake is van klein niveauverschil ;-).

Het is een lekkere plek en Har kan het weer niet laten om met zijn 60 jarige lijf op hoge rotsblokken te klimmen. Om er weer af te komen, krabt hij even achter zijn oren. Hoe kom ik weer beneden. Maar hij komt weer veilig aan de grond.

Na ruim 3 uur zijn we weer terug waar we begonnen zijn. Mooi moment om even wat te eten in het restaurantje. Na het eten gaan we op weg naar een rubberplantage. Honderden bomen met een kommetje om het rubber op te vangen. Er wordt steeds een inkeping gemaakt in de boom. Via een stukje schors druppelt de rubber in een bakje. In het begin lijkt de rubber net op melk. Daarna komt er een vel op en als het verder indroogt dan wordt het ' hard'. Het is een langzaam proces. Maar je hebt er ook niet veel omkijken naar.

We rijden tussen de palmenplantages door. Het is er gewoon een beetje donker door al die grote bladeren. Inmiddels is het bijna 4 uur en we gaan terug naar ons huisje zodat we de rit voor morgen kunnen voorbereiden. De volgende locatie schijnt in the middle of nowhere te liggen.. Het kan dus nog een uitdaging worden. Ik heb mijzelf voor vanavond een cocktail beloofd. Ze hebben hier verschillende soorten. Leker eten en afsluiten met een cocktailtje. Het leven is zo slecht nog niet. Haha.

• 11 Januari 2014 - 11:38

Ellen:

Hallo daar, het is weer heel leuk en bijzonder om jullie reisverslagen te lezen. Wat een belevenissen.
    Gr. Ellen