Takkenwijven en flaneren op de boulevard - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Takkenwijven en flaneren op de boulevard - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Takkenwijven en flaneren op de boulevard

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

18 Januari 2016 | Spanje, Benalmádena

Vandaag hebben wij ons als echte pensionada’s gedragen haha. Hierdoor vallen we ook niet meer zo op en dompelen we onder in de massa. Vanmorgen na een heerlijk ontbijt, hebben we eerst van de zon op ons balkon genoten. We hebben zicht op het strand, de zee en de boulevard. Voor het echt licht is, varen de vissers al uit en is een tractor bezig het strand glad en schoon te maken. Maar ook de eerste trimmers en snelwandelaars laten zich al zien. Wij mogen er graag naar kijken .

Terwijl we op ons balkon zitten komen er 4 tuinmannen/vrouwen. Ze zijn druk met elkaar in gesprek en zo af en toe pakken ze een snoeischaar. Ze zijn drukker met praten dan met werken. Wij snappen wel waarom de meeste Spanjaarden niet zo snel hartklachten krijgen. Ze hebben een gemoedelijk tempo en dat hebben ze goed bekeken. Voor ze weer een tak snoeien wordt er eerst uitgebreid overlegd. Knippen ze wel of knippen ze niet. Als ze 1 struik gesnoeid hebben, wordt het tijd voor een pauze.

Ze strijken alle vier neer op het muurtje langs de boulevard. En net als in Nederland zijn ze alle vier met hun telefoon bezig. Daarin verschillen we dan weer niet van de Spanjaarden. De pauze duurt ruim een half uur. Dan gaan ze weer aan het werk. De twee tuinmannen gaan verder met snoeien en de 2 vrouwen gaan aan de slag met de afgesnoeide takken. Het zijn echte ‘takkenwijven’ hihi.

Gisteren hadden we het al over de ‘Grijze Golf’ . Op zo’n ‘Grijze Golf’ wordt op allerlei manieren ingespeeld. Overal kun je scootmobielen huren. Ze leveren hem af bij het hotel en dan ben je zo vrij als een vogel. Har stelde voor er twee te huren in plaats van een huurauto. Het is toch een huurauto geworden haha.

Verder rijdt er over de boulevard een dikke Duitser op een mini scooter. De scooter is opklapbaar en heeft heel kleine wieltjes. Het ding heeft meer weg van een step dan van een scooter. Al staat er wel scooter op de step. Eigenlijk is hij veel te groot voor dat ding. Aan zijn stuur heeft hij nog een tas hangen en soms bungelen zijn benen los naast de scooter, vlak boven de grond. Hij rijdt heel de dag heen en weer volgens ons, want we komen hem met regelmaat tegen.

We hadden op internet gezocht naar een autoverhuurbedrijf in het centrum. Dat was een aardig stukje lopen, maar met een tussenstop, met koffie, prima te doen. Onderweg kwamen we langs een school. We hoorden veel blokfluiten die probeerden allemaal het zelfde liedje te spelen. Dat lukte niet helemaal. Het bleek dat schoolkinderen op het schoolplein blokfluitles kregen. Allemaal gekleed in het schooluniform. Grijze broek/rok en rode trui. Bij het verhuurbedrijf gekomen, vonden we de prijs aan de hoge kant. 247 euro voor 1 week huur. Dat moet goedkoper kunnen.

Wij lopen verder naar het hart van het centrum. Via kleine steegjes en vele trappen kwamen we uiteindelijk weer bij het strand uit. Geen autoverhuurbedrijf meer gezien. Wel lekker over de boulevard en langs het strand lopen flaneren. Het is super lekker weer.

Terwijl we op een terras zitten, begint er een Belg ineens te skypen met een familielid. We hoefden ons niet in te spannen. Hij sprak zo hard dat de vissersboten op de zee het konden horen haha. Alles op zijn Belgisch met hier en daar een flinke knoop er tussen door. Hij had bijna een grote prijs gewonnen met de voetbaltoto. Met de nadruk op bijna! Hij had 1 cijfer niet goed. Als hij gewonnen had, was hij met een privéjet naar huis gegaan. Iedereen op het terras zat te gniffelen.

Tijdens het flaneren kijken we onze ogen uit. Het is lekker warm en je ziet mensen in bikini met een parero om tot mensen met dikke jassen. Spanjaarden zijn trouwens ook gek op hun hond. In een barretje zit een man op een barkruk en zijn hond zit ook aan de bar. Dat is toch lachen. Ze slepen ze overal mee naar toe of lopen er mee te sjouwen. Echt grappig om te zien.

Na kilometers gelopen te hebben, komen we weer bij ons hotel. We sluiten ons aan bij de andere pensionada’s op de ligstoelen in de tuin. Na een uurtje ontspannen te hebben gelegen, starten ze ineens een noodaggregaat die geweldig stonk en veel herrie maakte. Har was er weg van. Kon het niet laten om even met de technische man een praatje te maken. Het ging om een test. Alleen duurde die test wel even. Toen zijn we maar weggegaan.

We hebben nu twee dagen gelantefanterd. Het wordt tijd voor actie. Eerst een auto regelen, zodat we op pad kunnen. Vorige keer hebben we via Dos Iberos een huurauto geregeld. We kijken of dit bedrijf een leuke aanbieding heeft. Nou dat lukt. We zijn voor 12 dagen minder kwijt dan voor 1 week autohuur bij het bedrijf waar we vandaag gekeken hebben. Morgen halen we hem op. We moeten wel in de buurt van het vliegveld zijn. Dat is ongeveer 6 km bij ons vandaan. We gaan morgen met de bus of met de taxi. Dat weten we nog niet. Daar gaan we nog een nachtje over slapen.

Jullie zijn weer helemaal bij. Groetjes van de pernsionada´s die geen pensionada´s zijn.

• 18 Januari 2016 - 20:20

Willy:

Hallo pensionada's,

Jullie zijn kilometers aan het vreten, alleen niet per auto maar te voet..... Dan heb je wel een lekker bakkie koffie verdient. En je hebt tenslotte vakantie, dus lekker relaxen en genieten van je uitzicht op zee, strand, boulevard en de grijze golven......

Ja, dat Spanjaarden het lekker rustig aan doen, is bekend, in de zomer is het natuurlijk warm en dan moet je het natuurlijk rustig aan doen en daar ga je in de winter gewoon mee verder ;-)

Morgen gaan jullie dus meer kilometers wegwerken en zullen we vast weer een leuk verhaal te lezen krijgen.

Hier is het heerlijk koud, zonnetje en vriezen. Eindelijk winter, maar ik hoor net dat ze aan het einde van de week al weer zachter weer opgeven, jammer hoor :-(

Veel plezier morgen!

Groetjes van de hardwerkende wintergenieters

• 19 Januari 2016 - 17:09

Marius Van Veen:

Dag Herma en Harry,

Jullie hebben het dubbel en dwars verdient, zo zorgeloos over de aardbol te flaneren.

Geniet er van en bedankt voor de geinig geschreven verslagen.

Bij ons is het ook goed weer maar als het bewolkt is wel erg vroeg donker.

Smakelijke voortzetting en de hartelijke groeten van Ann en Marius.