Bijzondere avond en toeren door de bergen - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Bijzondere avond en toeren door de bergen - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Bijzondere avond en toeren door de bergen

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

23 Januari 2016 | Spanje, Benalmádena

Gisteravond hebben we bijzonder gegeten. Alle dames werden ontvangen met een verse anjer en we kregen een glaasje bubbels. We vroegen waar we dit aan verdiend hadden. Het was vrijdag en dan hoort dit erbij. We dachten even dat het te maken had met een bruiloft die gaande was. Deze bruiloft vond plaats naast de eetzaal. Ze hadden het zeer gezellig met elkaar. Voor ons ontbrak het beeld, maar verder konden we alles live meemaken haha.

Na enge tijd kwamen er drie troubadours binnen. Ze waren gekleed in een zwarte maillot. Boven de maillot droegen zij een soort van zwarte pieten broek, maar dan wel de korte versie. Het bovenstuk was ook zwart, model zwarte Piet. Alleen de witte kraag ontbrak. Alle drie de troubadours waren voorzien van een soort van gitaar dan wel ander onbekend snaarinstrument. Wij vroegen ons af of ze echt zouden gaan spelen. En…… dat deden ze. Het ging tegen elkaar op. Het was zo’n chaotische situatie dat het gewoon lachwekkend werd. Ze dartelden al spelend door de eetzaal. Na een kwartier kwamen ze met een tamboerijn rond om geld op te halen . Het moet niet gekker worden. Je maakt wat mee zo in Spanje.

Vanmorgen op pad gegaan naar de El Chorro kloof. Op het gemak binnendoor, langs sinaasappel- en citroenenboomgaarden die later over gaan in olijfboomgaarden. Dwars door de bergen. Als we bij de El Chorro kloof aankomen, blijkt dat we kaartjes hadden moeten kopen via internet of bij een restaurant. Dat hebben we niet gedaan. We kijken rond en besluiten om de kloof van de ‘buitenkant’ te bekijken. Gisteren hebben we zo veel gelopen, dat we een tocht via een grot en door de bergen net iets te veel van het goede vinden. Sorry mensen, we zijn geen 20 meer haha. We kijken nog wat bij een klein kerkje vlak bij de grot. Onderweg komen we langs de plek waar we op 12-12-12 foto’s gemaakt hebben met de brug van de El Chorro op de achtergrond. We maken op dezelfde plek een selfie. Het is een mooie omgeving.

We rijden verder de bergen in en op een schitterende plek boven een meer, stoppen we voor een lunch. Het is een bijzonder restaurant. Het dak van de ingang van het restaurant is bezaaid met grote kalebassen. Het lijkt wel het huisje van Hans en Grietje. Het uitzicht is echt schitterend. We scoren een bepaald niet kleine entrecote. Hij smaakt heerlijk.

We zijn weer op krachten en rijden weer verder. Het lijkt wel lente hier. Veel bomen staan in bloei en ook de velden kleuren geel. Het is een mooi gezicht. Het lijkt wel of de laatste dagen alle knoppen open gebarsten zijn.

Rond half vier zijn we weer bij ons hotel terug. We hebben met Jos en Rita afgesproken dat we nog een Sangria gaan drinken op de boulevard. Terwijl we voor ons hotel op een muurtje zitten te wachten, komt er een vrouw in een rolstoel naar ons toe. Ze vraagt of we Fransen zijn. Ik zeg we komen uit Holland. Ze kijkt blij, ze komt uit België. Ze vraagt ons om hulp. Het kussen van haar rolstoel zit te veel naar voren. Of wij het kussen wat terug willen duwen. We zijn nooit te beroerd om te helpen. De vrouw is 85 jaar oud en gaat al 31 jaar geheel zelfstandig en alleen op reis. Vandaag had zij pech. Ze had een taxi besteld die haar halverwege de boulevard af zou zetten. Hij bracht haar echter naar de haven van Benalmadena. Nu doet zij er zeker een uur over om weer bij haar hotel te komen. Maar zij laat zich niet kisten. We worden bijgepraat over haar levensgeschiedenis. Inmiddels zijn Jos en Rita ook gearriveerd. We ronden het gesprek af met de vrouw. Har biedt nog even aan om haar een stukje te duwen, omdat we toch dezelfde kant op moeten. Maar dat hoeft niet. Ze rolt er energiek op los.

Wij gaan naar ons vaste stek voor de heerlijke Sangria die ze daar hebben. Ze kennen ons daar inmiddels. Voor de vorm vragen ze wat we willen drinken haha. Even voor de duidelijkheid. We houden het bij 1 glaasje. Dat jullie niet denken dat wij als Sangriaverslaafden terug komen. De tijd vliegt en het is na een paar uur al weer tijd om terug te gaan naar het hotel. De dag ging weer veel te snel. Viva la Spanje!!
Jullie zijn weer op de hoogte. We wensen iedereen een heerlijk weekend.

• 23 Januari 2016 - 23:15

Willy:

Hallo goede doeners,

Zo, echt goed van die dame dat ze met die rolstoel lekker op reis gaat! Petje af!
    Dat met die Troubadours is ook lachen, een gesprek is niet meer mogelijk, maar je hebt wel weer een leuk verhaal om te schrijven ;-)

Harry weer aan zijn trekken gekomen met een flinke entrecot, daarna had hij voorlopig geen trek meer zeker ;-), lekker hoor!

Goede sangria is zó lekker, het is net limonade totdat je op gaat staan, dan merk je dat het toch echt geen limonade is, hahaha.

Ik ben weer benieuwd wat jullie morgen gaan beleven!

Fijne zondag en tot horens!

Groejtes van de weekendvierders