Verschillende types en Piraterij - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Verschillende types en Piraterij - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Verschillende types en Piraterij

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

17 Januari 2016 | Spanje, Benalmádena

Zo vandaag gaan we hier de buurt maar eens onveilig maken. Ons hotel ligt aan de boulevard. 2 x vallen en we staan op de boulevard en aan het strand. Vanmorgen zijn we wakker geworden met een mooie opkomende zon. Dat was genieten. Er lopen al wat mensen te paraderen op de boulevard en wij sluiten ons er maar gewoon bij aan. Har valt van ons het minste op. Har zijn haarkleur sluit aan bij de rest van de bevolking hier. Vroeger noemden de jongens een bus met ouderen een Grijze Golf. De Grijze Golf is hier nadrukkelijk aanwezig haha. Het lijkt wel een grote kolonie.

Het grappige is dat er verschillende types zijn.
1. Ouderen die moeite hebben met hun leeftijd. Dit zijn overwegend dames die op een speciale manier hun haar hoog opkammen, veel make-up op hebben, op hakjes lopen en lonkend over de boulevard lopen in de hoop een leuk type te scoren.
2. Zomertypes. Deze mensen lopen altijd in de korte broek en shirt. Een jas is voor hen taboe. Zij pakken elke streep zon. Het is lekker weer, maar de temperatuur is net 12 graden. We hebben bewondering voor deze diehards.
3. Britten, die herken je van verre. Zij dragen grote, ruime pantalons en shirts. Sokken in hun sandalen en vaak hebben zij een hoedje op.
4. Overigen. Alle types die niet onder 1,2 of 3 vallen. Har en ik hebben even een discussie onder welke types wij nu vallen. We laten het maar aan jullie over haha.

Nee alle gekheid op een stokje. We lopen heerlijk over de boulevard richting Benalmadena. Er heerst een gezellige drukte. De zon schijnt lekker, al is het nog niet echt warm. Benalmadena heeft een leuk centrum met een bijzondere bouwstijl en een mooie haven. Bij de haven nemen we een bak koffie. Daar zitten Jut en Jul aan het water. Ik heb een cappuccino met slagroom! Heerlijk. In het centrum zijn leuke winkeltjes. We stuiten gelijk op een leuk presentje voor Roos en Devin. Nu maar hopen dat zij het ook leuk vinden.

In de haven ligt een houten Piratenschip. We besluiten om een tochtje te gaan maken. We kopen kaartjes en het vertrek staat gepland voor 13.00 uur. We struinen nog wat rond en wachten lekker in het zonnetje voor we ons overgeven aan de Piraterij hihi. We vertrekken wat later, want we zijn maar met zijn vieren. Met zo weinig mensen kun je geen overval organiseren. Er wordt geprobeerd meer Piraten aan boord te krijgen en dat lukt. Rond kwart over 1, kiezen we het ruime sop.

De schipper gooit de boeg recht op de golven. Hierdoor duiken we recht de golven in. Er zijn twee Britse dames en die vinden het wat griezelig. Zij slaken wat angstige gilletjes. Deze dames vallen onder type 4. Om de angst wat te onderdrukken, krijgen we allemaal wat Piratendrank. Dit houdt de zenuwen in bedwang. Tijdens de tocht gaan we op zoek naar Dolfijnen. We hebben er geen 1 gezien. Dat is jammer. Het is een leuke tocht. Zo op het water is goed te zien dat de kust helemaal volgebouwd is met hotels. Als je op de boulevard loopt heb je dat niet zo in de gaten. Alle aandacht is gericht op de zee en het strand.

We komen geen andere schepen tegen. Geen Piraterij vandaag. Is maar goed ook. Wij zijn tenslotte vredelievende types. Deze types vallen ook onder 4 haha. We lopen terug naar ons hotel. Na een korte tussenstop gaan we op weg naar het oude centrum. Zo tippelen we aardig wat af. Na een versnapering op een gezellig terras lopen we terug naar het hotel. Verslagen maken, chillen en dan weer naar de eetzaal. Wat een verschrikkelijk zwaar leven. Denk niet dat we hier aan kunnen wennen. Maar we slaan ons er wel doorheen.

• 17 Januari 2016 - 20:57

Willy:

Hallo 'grijze golf' piraten,

Het klinkt alweer gezellig, ik verheug mij er weer op de komende 14 dagen om jullie verhalen te lezen. Gezellig!

Fijn dat jullie zo'n soepele vlucht hebben gehad en zo snel op je plaats van bestemming was zonder nog verder de boel onder te smeren met schuim, hahaha.
    Groot gelijk dat jullie een andere kamer hebben genomen. Deze ziet er heerlijk luxe uit, dat gaat helemaal goed komen met jullie ;-)

Heel veel plezier en op naar morgen!

Groetjes vanuit Dordt