Surfers en Hippies ;-) - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Surfers en Hippies ;-) - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Surfers en Hippies ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

17 September 2014 | Verenigde Staten, Ventura

Vanmorgen zeer rustig opgestart, omdat we niet veel km hoeven te rijden. Ons eerste doel is Santa Barbara. Deze stad wordt ook wel eens de Amerikaanse rivièra genoemd. In deze stad hebben gewoond of wonen nog beroemdheden zoals bijvoorbeeld, Ronald Reagan, Michael Douglas en Michael Jackson. Het is een gezellige stad met een leuk centrum.

We willen nog een paar presentjes kopen en struinen wat winkels af. We komen in een vintagewinkel terecht. Hij staat werkelijk barstens vol met spullen die wij al lang weggegooid zouden hebben haha. Ze hebben wel grappige kalenders uit de jaren 50 en 60. Har zijn geboortejaar zit er nog bij. Dat leggen we even vast ;-).We lunchen bij een Mexicaans restaurant. Zo kunnen we er weer even tegen.

Ons hotel staat in Ventura. Een gezellige plaats met veel strand, surfers en hippies. We gaan lekker aan het strand zitten om naar de surfers te kijken. Het is nog een hele kunst om op de goede manier de golf te pakken. Bij de meeste lukt het niet, maar een paar hebben het goed onder de knie.

Er komt een oude hippie in onze richting gelopen. Hij loopt met een groot surfboard onder zijn arm. Hij heeft een lange grijze staart en draagt een surfbroek. Dit in tegenstelling tot de jonge knullen die allemaal een wetsuit dragen. Het water is trouwens flink koud. Daar heeft de oude surfer kennelijk geen last van. Hij ligt echt lang in het water.

Hij vraagt of wij ' under cover ' zijn ;-). Vanwege mijn fototoestel. We doen heel geheimzinnig en zeggen dat dit klopt haha. De oude surfer doet wat rek en strekoefeningen op het strand. Bijna gelijktijdig komt er een andere vrouwelijke hippie. Zij doet spontaan met hem mee. Zij is helemaal flexibel. Bij het minste geringste klapt zij dubbel. Of zij zwaait druk met haar armen in de lucht. Zij is echt in de the mood "Go with the flow".

Nadat de oude surfer het water in gaat, komt zij op ons afgestevend. Zij komt naast mij zitten, ik krijg een hand en zij stelt zich voor. Begint een heel verhaal over de oude hippie. Hij is 63 jaar oud en zij 64. Zij horen trouwens niet bij elkaar. Zij ratelt er op los, over wat er allemaal komt kijken als je wilt surfen. Tussendoor vraagt ze of ik het erg vindt dat zij zoveel info geeft. Voordat ik echt antwoord kan geven, gaat ze al weer verder.

Har is hem al 'gepeerd' naar een bankje een stukje verderop ;-). Ik hou het nog even uit en geef dan aan dat ik bij Har ga zitten. Zij bedankt mij hartelijk en vlijt zich languit op het zand. Even later ziet zij weer een ander slachtoffer om mee te praten. Z0 loopt zij heel de boulevard af.
We zitten heerlijk zo aan het strand. Mooi zicht op de golven en de surfers. Wat een rust na de afgelopen dagen. Maar na een uurtje of 2 houden we het voor gezien en gaan naar het hotel om in te checken.

We krijgen een kamer op de 2e etage met balkon en zicht op de oceaan. Alleen kunnen we er niet zitten en ook de oceaan niet zien. Het balkon is te smal en we zitten recht voor de airco's van het hotel. Dat vindt Har toch echt te gek. Hij gaat terug en vraagt om een andere kamer. Die krijgt hij direct. We zitten een paar etages hoger en kunnen gewoon op het balkon zitten met uitzicht op de oceaan. Heeft hij weer goed geregeld.

Op ons gemak lopen we naar het centrum voor het avondeten. Zien we een Thais restaurant en daar hebben ze ons lievelingsgericht, Kip Cashew. Een klein voorgerechtje en een super lekker toetje en je kunt ons bijna naar het hotel rollen haha.

Nog even langs het strand. Daar zijn ze in het donker nog gewoon aan het surfen. Dat is toch wel gevaarlijk, maar ze zijn met een aantal. We gaan er maar vanuit dat zij op elkaar letten. Wij gaan nog even chillen en dan de luiken sluiten. Het was een heerlijke relaxte dag!

• 17 September 2014 - 20:11

Willy:

Hallo relaxte vakantiegangers,

Zo even een dagje relaxen aan het strand. Het ziet er allemaal prachtig uit en jullie hebben groot gelijk dat je om een andere kamer gevraagd hebt. Heb je mooi uitzicht, wil je er ook gewoon van genieten.
    Die oude surfer ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd! Grappig ook die kalender uit Harry's geboortejaar.

Het gaat al weer aardig voor jullie opschieten, nog een paar daagjes en dan komen jullie al weer terug.
    Maar jullie kunnen weer op een hele leuke vakantie terug kijken en wij gaan jullie verhalen weer missen. Is iedere dag weer leuk om te lezen hoe jullie je vermaken. Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes van ons drietjes