Dansen op het balkon en bijzondere honden - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Dansen op het balkon en bijzondere honden - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Dansen op het balkon en bijzondere honden

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

21 Januari 2016 | Spanje, Benalmádena

We worden weer wakker met een prachtige ochtendlucht . Daar krijgen we toch geen genoeg van. Vandaag gaan we naar het ‘Balkon van Europa’. Dit is een plateau boven een rots die hoog boven de zee uitsteekt. We gaan binnendoor naar het ‘balkon’. Dat is leuk, omdat we door verschillende kleine stadjes rijden en de omgeving steeds verandert.

Nadat we de auto geparkeerd hebben, komen we direct op een leuk plein. Maar al snel zijn we bij het ‘balkon’. We horen veel geroezemoes van stemmen. Er zit een man op een harp, fantastische muziek te maken. Dit alles omlijst een werkelijk prachtig uitzicht. De naam ‘balkon’ is niet voor niets gekozen. Het plateau is voorzien van een balustrade. Het lijkt inderdaad op een groot balkon. Maar het mooiste is toch wel het uitzicht. Recht vooruit de zee en links de bergen en mooie strandjes.

Rita raakt geïnspireerd door de muziek en begint spontaan op een grote cirkel te dansen. Sierlijk beweegt zij zich op de toon van de muziek. Er is een heuse balletdanseres aan haar verloren gegaan. Na al die inspanning wordt het tijd voor een lekker bakkie koffie met een kleine versnapering. Op zoek naar een leuke tent, komen we langs veel kleine winkeltjes. Har scoort weer een nieuwe pet (de tweede deze vakantie haha). Deze pet past beter bij zijn vest, vindt hij.

Een stuk verder staan hondjes. Rita zegt, ik heb altijd al een hond willen hebben. Ze pakt het handvat beet en knijpt er in. Het hondje begint te piepen en met zijn kontje al schuddend te lopen. Rita wandelt wat met het hondje rond. Daar moeten we al om lachen, maar als er een echte hond komt en die zoekt contact met Rita haar hondje, moet iedereen erg lachen.

Inmiddels staan er al aardig wat mensen om de honden heen. Honden leren elkaar kennen door aan hun achterste te ruiken. De echte hond is zo in de ban van het kunsthondje, dat hij aan de achterkant begint te snuffelen. Dat werkt flink op de lachspieren. De verkoopster staat er een beetje zuur bij te kijken. Het trekt veel kijkers, maar kopers ho maar. Sneu voor haar, ook al moeten wij er erg om de honden lachen.

Na een lekkere lunch zijn we weer op krachten om verder te gaan. Har scoort nog een mooie leren tas voor zijn werk. Jos een paar schoenen en wij dames een sjaal. Na de aankopen gaan we richting onze thuis haven. Daar nemen we nog een afzakkertje voor we gaan eten. Het was een heerlijke dag.

• 21 Januari 2016 - 21:22

Willy:

Hallo genieters,

Het klinkt inderdaad als een heerlijk dag waarin de lachspieren weer goed getraind zijn. Ik had het wel eens willen zien dat Rita aan de wandel was met een kunsthond, hahaha. Heerlijk hoor!

De magen worden ook weer vertroeteld, echt vakantie vieren.

Mijn weekend is inmiddels ook begonnen, helaas nog steeds zonder sneeuw, maar ja, je kan niet alles hebben ;-)

Slaap lekker en weer tot morgen!

Groetjes,

Willy

• 22 Januari 2016 - 09:31

Ellen:

Hallo daar,

Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Jullie beleven altijd wel iets. Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes uit Ridderkek