Zeeleeuwen spotten en over de hoofden lopen ;-) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen spotten en over de hoofden lopen ;-) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen spotten en over de hoofden lopen ;-)

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

14 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vannacht rond half vier werken we wakker van een schreeuw. We dachten dat er iemand in elkaar geslagen werd. Bleek het toch even anders. Naast of boven ons was een stel zich aan het uitleven. Het leek wel een dierentuin. Maar aan alles komt een eind, zo ook aan de inspanningen van de andere gasten ;-). We vonden het toch wel wat bizar, maar je bent ook benieuwd wie dit nou geweest zouden zijn. Dus vanmorgen in de eetzaal probeerden we toch in te schatten wie het zouden kunnen zijn;-).

Vandaag zijn we op weg gegaan naar San Francisco. We waren lekker op pad, toen we langs de weg een elektronisch bord zagen staan met de vermelding dat er een ongeval had plaatsgevonden. Dat klopte, want even verder kwamen we dik in de file. Er was een vrachtauto geschaard met 2 aanhangwagens met hout. Al het hout lag over de weg. Het was echt een ravage. Maar daarna konden we weer lekker doorrijden. Om 11.30 uur waren we al bij ons hotel en konden we naar onze kamer.

Kort daarop zijn we met de metro naar Fisherman’s Wharf en Pier 39 gegaan. Om bij de metro te komen moesten we al een flink eind lopen. Op het station gingen we eerst naar de informatiebalie. Daar zat een flinke dikke man en die was niet direct klantgericht. Hij wees naar de automaat om er een kaartje uit te trekken en naar perron 3. Nou daar stonden we dan bij de automaat. We snapten er echt niets van. We waren net twee boertjes van buuten die voor het eerst in de grote stad waren. We probeerden de kunst van anderen af te kijken. Dat hielp want we zagen veel mensen die er ook niets van begrepen. Gelukkig waren er twee vrouwen die ons wilde helpen.

Uiteindelijk hadden we dan toch kaartjes. Wij naar de metro die stond al op het station. Alleen stond er dat deze naar het vliegveld ging. Wij weer gevraagd. Twee meisjes wisten het ook niet, maar een vrouw een stuk verder op riep dat we met deze metro naar het centrum van San Francisco konden. Uiteindelijk kwam alles goed en kwamen we aan in SF ;-)

We komen uit bij pier 15 en willen naar pier 39. Het is ontzettend druk. Je kunt over de hoofden lopen. Er zijn veel eettentjes en de mensen staan in de rij om iets te kunnen eten. Er stonden van die paaltjes met koorden om te zorgen dat ieder op zijn beurt aan kon schuiven. Hoe gek is dat. Het was een flink eind lopen, maar we hoefden ons niet te vervelen, want er was voldoende te zien.

In de verte zagen we de vlaggen van pier 39. Hier begint Fishermans Wharf. Allemaal winkeltjes en restaurantjes. Het ziet er leuk uit. Alleen verschrikkelijk druk. Zelfs bij de toiletten staan ze tot buiten in de rij. En niet zo’n kleine rij. Je kunt boven langs een balustrade lopen en dat geeft een mooi zicht op de zee en Alcatras, waar Al Capone gevangen heeft gezeten. Alcatras ligt mooi in het zonnetje.

Op het water zijn veel zeilboten. Er staat veel wind en de boten hangen lekker schuin in de zee. Beneden ons maken mensen foto’s aan de rand van het water. Soms komt er een flinke golf vanaf de zee en zijn de mensen drijfnat. Iedereen lachen natuurlijk. Een stuk verder liggen de zeehonden te zonnen. Je hoort ze al van verre en als je dichterbij komt, ruik je ze ook haha. Een grappig gezicht zo die zeehonden.

Het valt ons op dat er heel veel zwervers zijn. Je struikelt er bijna over. Ze liggen en zitten overal midden op het trottoir. De meeste hebben een winkelkarretje bij zich. Sneu voor al die mensen dat ze op die manier leven. Maar misschien zijn ze wel gelukkig.

We komen nog twee bijzondere karretjes tegen. Het zijn parkeercontroleurs. Ze zitten zelfs met een helm op in het karretje. Har denkt dat die helm ter bescherming is. Zo kunnen ze de klappen van boze automobilisten opvangen ;-) Wij tippelen weer richting de metro en het kopen van een kaartje gaat ons nu beter af ;-) Als je het maar weet hè. Dat scheelt een stuk haha. We komen weer veilig bij ons hotel aan.

• 14 September 2014 - 11:51

Zhufkes:

Ha die pierewaaiers we hebben jullie verhaal weer binnen nu jullie beleven weer van alles maar ik merk wel dat jullie het beren naar jullie zin hebben en daar gaat het tenslotten om hier gaat alles zijn gangetje donderdag is joke geweest en toen was robert er ook bij ik kreeg een leuk boeketje bloemen van hem ik vond het wel leuk van hem ik moest je de hartelijke groeten doen van hem. Nu luitjes ik wens jullie een fijne vootzetting van jullie vakantie op naar hetvolgende verslag hartelijke groetjes van pa en m

• 14 September 2014 - 17:39

Willy:

Hoi SF ontdekkers,

Ja het is daar altijd heel erg druk, trekt ontzettend veel bezoekers. Hebben jullie onze voetstappen nog gezien hahaha.
    Hebben jullie daar ook nog toevallig die soep in zo'n bol brood gegeten? Bij heel veel tentjes kan je die daar eten. Heel erg lekker! Ik ben even de naam kwijt van hoe dat heette. En hebben jullie daar een bakkerij gezien die een hele grote etalage heeft waar ze laten zien hoe ze brood bakken, bv. dus die ronde broden waar de soep in gaat of een broodkrab of beren?
    Die zeehonden stinken inderdaad behoorlijk, maar het is ook heel grappig om te zien dat ze daar zo liggen te zonnen op die vlonders.
    Hebben jullie de Golden Gate nog gezien of staat dat niet op de planning? Is ook een leuke ervaring.

Goede reis maar weer en tot morgen!

Groetjes, John, Willy en Lisa