Ghost Town en kilometervreter - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Ghost Town en kilometervreter - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Ghost Town en kilometervreter

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

12 September 2014 | Verenigde Staten, Visalia

Na onze leuke dag in Las Vegas, vandaag een flinke rit voor de boeg. We gaan er lekker voor zitten en stellen ons in op een lange reis. Als we Las Vegas uitrijden, zien we een hotel dat naar mijn moeder vernoemd is. Nou ma, U had vast niet verwacht zo prominent op de STRIP van Las Vegas te staan haha. We voegen de foto als bewijs toe ;-)

We zitten in de woestijn en blijven voorlopig in de woestijn. Het is ons al eerder opgevallen, er rijden veel auto's met speedboten in de woestijn. Mogelijk is het een statussymbool of men rijdt echt honderden kilometers om te kunnen varen.

Terwijl we rijden doemen er steeds casino's op. Zomaar in de middle of nowhere. Maar 1 was toch wel heel bijzonder. Bij het casino was een grote 8 baan. Echt een grote 8 baan!. Hij ging zelfs over de rijksweg heen om daarnaast weer verder te gaan. Een beetje gek zijn ze wel ;-)

Onderweg zien we verschillende parken met zonnepanelen (megagroot) en heel veel windmolens. Goed om te zien dat ze ook energie binnen halen op een goede manier.

Na zo'n 2 uur rijden stoppen we bij Ghost Town in Calico. In deze plaats werd vroeger zilver gewonnen. Nadat het zilver op was, werd de stad verlaten en raakte in vergetelheid. Inmiddels zijn de oude gebouwen gerestaureerd en is het stadje een toeristische attractie. We komen gelijk in de stemming als we het stadje binnenlopen. Het ademt de sfeer van het wilde westen uit. Erg leuk.

We kopen een combikaartje zodat we de oude zilvermijn kunnen bezoeken, we een bijzondere ervaring hebben in een speciaal huis en gaan we zilver proberen te delven ;-). We lopen door de zilvermijn en je ervaart hoe die mannen vroeger geleefd hebben. De zagen nagenoeg geen daglicht doordat hun slaapvertrekken ook in de mijn waren.

Onze volgende stop is in het speciale huis. Een cowboy verteld dat de eigenaar van het huis twee ongelijke benen had en dat het verschil van zijn twee benen er voor zorgde dat zijn huis werd aangepast ;-) Het is vooral een huis met gezichtsbedrog. Alles is zo scheef, dat je er een dronken gevoel van krijgt. We worden echt raar in ons hoofd. We kunnen niet recht lopen. De cowboy vraagt steeds aan ons hoe we denken dat het zit. Uiteraard hebben we het steeds mis. Een mooi voorbeeld is de watergoot waar het water 'omhoog loopt' in plaats van naar beneden. Of de biljarttafel waar de ballen allemaal naar het linkergat rollen, terwijl je anders verwacht. Het is grappig en de cowboy doet het leuk.

Daarna gaan we zilverwassen. Dat is wel een kwestie van geduld. Uiteindelijk houden we mineralen en zilver over. De man zegt dat 1% goud aanwezig is.Mooi verhaal, maar dat geloven we niet. Maar het is wel leuk om te doen. We wandelen nog gezellig door het stadje en bij een zaakje koop ik een mooie ring, armband en ketting. Har zegt ik ga met ons flesje met mineralen betalen.

Har heeft het flesje in zijn hand en de vrouw waar we bij afrekenen, stopt het in het tasje met de sieraden. Ho zeg ik, daar wil hij graag mee betalen ;-) Zij zegt dat is niet genoeg. Har veegt over zijn voorhoofd en zegt daar heb ik een uur op zitten zweten. Zij lacht en rageert adrem door te zeggen dat Har zijn werk over moet gaan doen, want dat is veel te weinig voor 1 uur werken. Zij moet echt hard lachen en zegt dat Har een'" gekke vent" is. Inmiddels hebben we toch 2 uur in het stadje rondgelopen en wordt het nu echt tijd om weer in de auto te stappen en onze reis te vervolgen.

Onze reis verloopt voorspoedig. Ondanks de vele kilometers verveelt het niet. Het landschap verandert steeds. Van de woestijn komen we in een gebied dat lijkt op een Marklin berglandschap. Heuvelachtig en met lage groen/bruine begroeing. Daarna komen we in een fruitteeld gebied dat gecombineerd wordt met veeteelt. Megagrote veeteeltbedrijven, waar de koeien vrij lopen op vele hectaren grond.

Rond 17.00 uur komen we bij ons hotel aan. Ondanks de lange reis was het toch een leuke dag ;-)

• 12 September 2014 - 07:13

Daphne:

Leuke foto's!

• 12 September 2014 - 10:13

ZHUFKES:

Lieve her en har jullie reisverslagelzen nu het is de moeitewaard om het te lezen ja dat wisten jullie niet dat ik een hotel in amerieka heb niet verder vertellen hoor maarjullie beleven wel veel en zoveel mools nu herma jij kan nu echt wel een boek gaan schrijven maar we z.ijn blij dat jullie er zo van kunnen genieten hier gaat alles zijn gangetje harry wat kinderachtig van dat mens dat je nieteens met dat zilver kon betalen daar had je nu zo hard voor gewerkt maar dat mag de pret niet drukken nu luitjes geniet nog.lekker verder maar doe voorzichtig. Nu herma hier is het adres van willie. Reeweg zuid 65 3317 nh dordrecht liefs pa en ma

• 12 September 2014 - 20:49

Willy:

Hallo kilometervreters,

Zo dat was weer een flinke rit die jullie gemaakt hebben, maar er is gelukkig genoeg moois te zien.
    En die 8-baan is inderdaad mega, echt bizar! Die Amerikanen zijn best een beetje vreemd ;-)

Lachen bij die zilvermijn, ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar je sieraden die je gekocht hebt. En jammer dat die vrouw er niet intrapte om te betalen met jullie zelf bij elkaar gezwoegde mineralen en zilver, hahaha.

Groetjes en tot morgen!

De weekendvierders en bijna nieuwe baan hebber (1 oktober gaat het gebeuren.......)

• 13 September 2014 - 15:44

Rita En Jos:

Ha avontuuriers,
    Wat een leuke verhalen, we reizen driftig mee en verheugen ons ook op de reis naar Amerika
    Maar dat is aan de andere kant. Gelukkig dat jullie flat recht staat zou wat zijnin de badkamer of nog erger de w.c. Schieten de drollen je aanrecht in ha ha.
    Leuk je setje zilveren juwelen, leuk zo'n aandenken van je vakantie.
    Last masr gauw zien ben benieuwd.