Veelwijverij en gekkigheid in de woestijn - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu Veelwijverij en gekkigheid in de woestijn - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

Veelwijverij en gekkigheid in de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

11 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisterenavond zijn we nog op zoek gegaan naar een tempel van de Mormonen. Deze tempel is spierwit en behoorlijk groot. Vanaf een hoger punt konden we hem zien staan en zijn we er op gevoel naar toe gereden. Het was een prachtige tempel. Echt helemaal spierwit en mooi aangepland. Terwijl wij op ons gemak rond de tempel lopen, raken we in gesprek met een echtpaar. Ze dragen vol trots een naambordje met de boodschap van Jezus er op. Het blijkt dat zij hier voor 2 jaar komen ondersteunen in het bijbehorende bezoekerscentrum. Ze zijn ook al een paar jaar in Frankfurt geweest. Alles voor het goede doel.

We worden van harte uitgenodigd om in het bezoekerscentrum te gaan kijken. Het is nog tot 21 uur open. We bedanken vriendelijk, aangezien we niet van de Mormoonse stroming zijn, zien we hier maar van af. Vooral die ‘Meerwijverij’ is niet ons ding haha. Een legale manier om vreemd te kunnen gaan. Dat is het. En dan heb ik het ook nog niet over de rol van de vrouw binnen deze stroming. Ik heb trouwens gelezen dat de stichter van deze geloofstroming zelf 28x getrouwd is. 28x!!! Moet niet gekker worden. Die vrouwen hadden hun krachten moeten bundelen en hem een koppie kleiner moeten maken. Toch blijft de tempel erg mooi ;-) Ik denk maar even niet aan die gekke stichter.

Na al die indrukken, gaan we eten bij een Italiaan. We worden door een leuke knul bediend, die het wel gezellig met ons vindt ;-). Hij komt steeds langs voor een praatje en een grapje. Har ook niet de minste, zit aardig op dezelfde golflengte met hem. Op een bepaald moment verteld de knul dat hij een Ford Mustang heeft. Har vraagt gelijk ben jij hier de baas? Hij ligt dubbel. Als Har de rekening betaald, probeert hij er weer een slaatje uit de slaan door het verhaal van de gratis drankjes in Williams te vertellen. Daar wil de knul het adres wel van weten. Het was gezellig en we hebben ook nog heerlijk gegeten.

Maar dan nu over vandaag. Vanwege de problemen op de weg en onze alternatieve route die 2,5 uur langer duurt gaan we lekker op tijd op pad. Er zijn er meer die er zo over denken. Als we uit onze kamer komen, staat de gang vol met koffers. Er zijn twee bussen met Duitsers en laten die nu 'gelijk' met ons in de ontbijtruimte zijn. Alleen waren zij net iets eerder ;-). Er is geen tafeltje meer vrij en …. zij gedragen zich als echte Duitsers, lekker onbeschoft en vooral goed voor zichzelf zorgen. Er zijn er twee die even denken voor te piepen. Har zet even zijn gevaarlijk gezicht op en uiteindelijk wordt er achteraan de rij aangesloten ;-) Wij nemen het ontbijt mee naar de kamer, want er is echt niets meer vrij.

De zon komt op als we wegrijden vanaf het hotel. Het is een schitterende route door de bergen. We rijden door verschillende type landschap. Vanuit de bergen naar het boerenland en weer de woestijn in. We arriveren zonder problemen om 10.45 uur in Las Vegas. Wel weer in een andere tijdzone. We zijn weer een uur terug gegaan in de tijd.

Het hotel is echt megagroot. In het midden van het hotel is een zwembad met een tank waar vissen, inclusief haaien zwemmen. De glijbaan gaat dwars door de tank met vissen. Echt geweldig om te zien. Overal kun je gokken. Ook bij het zwembad staan de speeltafels. Hoe gestoord is dat!

Om bij onze kamer te komen, moeten we 2 straten om het hotel rijden, dan de parkeergarage in, een stuk lopen naar de liften, de weg over steken en naar de 9de etage. Dan door 2 mega gangen en dan zijn we bij onze kamer. Alles is super de luxe. Je hoort ons niet klagen haha.

We hebben gelezen dat ons hotel aan de Freemont Street ligt. Dit is het oude Las Vegas. Over de straat is voor miljoenen dollars een elektronisch plafond gemaakt. Elke avond is er een lichtshow. Dat gaan we vanavond wel bekijken. Eerst de boel maar eens verkennen. We zijn echt onder de indruk. Wat een omgeving. Overal casino’s en schaars geklede dames aan de speeltafels om de heren te verleiden diep in de buidel te tasten ;-). Ook staan er dames met grote verentooien om klanten binnen te halen. Alleen is er bij ons niet zo veel te halen.

We pakken de bus om naar de STRIP te gaan. Na een klein half uurtje stappen we uit op de STRIP. Bijzonder dat in de woestijn zo’n mega stad is verrezen. Er wordt veel gebruik gemaakt van water en mooie planten en bloemen. Verschillende steden zijn nagebouwd. Zoals Venetië en Parijs.Er zijn veel mega hotels, zoals Caesar Palace. Deze is van binnen ook prachtig. In stijl ingericht, mooie winkels en heerlijk koel. We kijken ons ogen uit. Wat een bijzondere wereld. Alles is mega en overdone. Leuk om een keer gezien te hebben, maar te overdreven. Wij zijn van origine twee eenvoudige boertjes uit Ridderkerk met een Rotterdamse twist ;-) We pakken de bus terug om even lekker te chillen.

We zijn weer op krachten om ons verder te verdiepen in de gekke wereld van Las Vegas. We beginnen bij het zwembad (dat inmiddels verlaten is) om foto's te maken van de tank met vissen. Echt bizar, maar geweldig om te zien. Het worden veel foto's, krijg er geen genoeg van. Het hotel heeft verschillende restaurants, wiskeybar, winkels, een megagroot casino en nog veel meer. Maar alles is zeer stijlvol.

We stappen Freemont Street in en zijn overdonderd door de sfeer. Het elektrische plafond werkt en er klinkt muziek. Er zijn straatmuzikanten, straatartiesten en gekke types in een string die lopen te paraderen. Whow wat een wereld. In de lucht tokkelen mensen over de straat heen en op een nog bhoger niveau, worden mensen hangend in een harnas over de hele straat 'afgeschoten'. Ze vliegen met een vaart over je heen.

Er is een saxefonist die ontzettend goed kan spelen. Maar op een bepaald moment stopt hij en begint de show in het plafond. Waanzinnig mooi. De overige lichten gaan uit en alleen het plafond geeft licht en muziek. GEWELDIG!

In de straat zijn verschillende podia waar artiesten optreden. Met een hoop bombarie wordt een meidengroep aangekondigd. Het gaat om een aantal schaars geklede dames. Aan de kant staan dames op de bar te dansen. We komen ogen te kort. We komen eigenlijk ook tijd te kort, maar we willen nu echt wat eten. We besluiten in ons eigen hotel (Golden Nugget) iets te gaan eten. We krijgen een plekje vlak bij de tank en hebben mooi zicht op de vissen.

Heel de avond komen er groepen toeristen het hotel bekijken met een gids. Dat is niet raar, want het is een bijzonder mooi en apart hotel. We vinden het leuk om hier te overnachten. Het eten is heerlijk en Har geeft aan dat hij nog 1x 2 dollar wil vergokken. Ja zoveel geld in 1x. We moeten lachen want 2x drukken op de automaat en hij is weer door zijn geld heen. We vragen ons af hoeveel geld de gemiddelde casinoganger er wel niet door heen jast. Vast meer dan 2 dollar ;-)

Morgen hebben we een zeer lange rit voor de boeg. Ons verhaal zal dan wel niet zo uitgebreid zijn, want we moeten bijna 600 km rijden. En vanavond zitten we ernstig in de overuren (voor ons doen haha). Las Vegas is een bijzondere wereld. Leuk om een keer meegemaakt te hebben.

• 11 September 2014 - 20:40

Willy:

Hallo grote gokkers ;-)

Wat een belevenissen allemaal weer. Ja, Las Vegas moet je een keer gezien hebben alleen al van al die bling bling, vele gokkende mensen, grote hotels, de een nog groter en mooier dan de andere. Het is echt een wereld op zich en leuk om mee te maken. Dat hotel van jullie had ik ook zeker willen zien. het klinkt erg spectaculair! Gave foto's ook, krijg je toch een beetje een idee hoe het eruit ziet.

Hele goede reis morgen en we kijken weer uit naar jullie verslag!

Groetjes van de werkpaarden (jullie zijn momenteel toch de luxe paarden, hahaha)

• 11 September 2014 - 20:43

Willy:

Ps. Hebben jullie ons hotel nog gezien waar wij vorig jaar gelogeerd hebben, hij heet Treasure Island?

• 13 September 2014 - 15:32

Rita,pals Jos De Beer:

Zo wat een bijzondere stad en wat eenleuke engelen hebben ze daar.
    Ik dacht dat die niet bestonden, leuke foto'svan jullie zien er ontspannen uit
    Groetjes van decbeertjes